استعفای مقام‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی

 شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقامات سرویس‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی مسئولیت شکست در حمله ۷ اکتبر را به عهده گرفته و اعلام کرده‌اند که در صورتی که شرایط اجازه بدهد، از سمت خود کناره‌گیری خواهند کرد.

این شبکه تلویزیونی صهیونیستی گزارش داد که هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و رانین بار رئیس سرویس جاسوسی شاباک و همچنین آهارون هالیوی رئیس شعبه اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی (أمان) در خصوص زمان صحیح اعلام استعفای خود مردد هستند.

بر اساس این گزارش آنها قصد دارند تا زمان استمرار جنگ در غزه و سرزمین‌های شمالی رژیم صهیونیستی در مناصب خود باقی بمانند.

پیش از این، این سه نفر به عنوان رؤسای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی مسئولیت خود در خصوص شکست در جلوگیری از عملیات هفتم اکتبر را پذیرفته‌اند.

استعفای مقام‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی

در همین رابطه هیلیل شوکین استاد دانشگاه تل‌آویو در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی هآرتص به بررسی دلایل و نشانه‌های خروج نیروهای ویژه صهیونیستی از نوار غزه پرداخته و نوشت: ما حتی با وجود اتحاد با یکدیگر نمی‌توانیم در این جنگ پیروز شویم، ما عملیات نظامی کنونی در غزه را باخته‌ایم و این شکست در روز هفتم اکتبر خود را نشان داد.

وی ادامه داد: هر روزی که از مانور زمینی ارتش اسرائیل در غزه سپری می‌شود، باعث گسترش دامنه این شکست می‌شود و هنگامی که این عملیات نظامی به پایان برسد -که این انتظار طی هفته‌های اندک آینده در نتیجه فشارهای بین المللی وجود دارد-، اسرائیل خود را در شرایط بسیار بدتر و پیچیده‌تر از زمان ورود به این جنگ خواهد دید.