بایدن روز به روز توان ذهنی خود را از دست می دهد

 نظرسنجی «راسموسن ریپورتز» نشان می‌دهد که حدود دو سوم شهروندان آمریکایی بر این باورند که توانایی‌های ذهنی جو بایدن ، رییس جمهور ۸۱ ساله آنها رو به زوال است.

همچنین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان به این ارزیابی پایبند بودند و به‌ویژه با این جمله موافق بودند که بایدن «به‌طور فزاینده‌ای ظرفیت ذهنی خود را از دست می‌دهد».

بر اساس نتایج این نظرسنجی فقط یک سوم شرکت‌کنندگان (۳۳ درصد) مخالف این نظر بودند.

این نظرسنجی از ۲۸ تا ۳۰ ژانویه از ۹۴۳ بزرگسال آمریکایی که تمایل خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری امسال اعلام کرده بودند، با خطای حدود ۳ درصد در نتایج جست‌وجو انجام شد.

گفتنی است انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و بایدن که به حزب دموکرات تعلق دارد، قصد دارد برای یک دوره جدید نامزد شود، در حالی که ترامپ در رقابت برای کسب حق نامزدی برای حزب جمهوری خواه پیشتاز است.

بایدن توان ذهنی خود را از دست داده است

نکته قابل توجه این است که جو بایدن مسن‌ترین رییس جمهور ایالات متحده در تاریخ این کشور است و اشتباهات مکرر وی در انظار عمومی باعث انتقادات تند رقیب سیاسی او، دونالد ترامپ و حتی دموکرات‌ها قرار گرفته است.

تعدادی از سیاستمداران برجسته آمریکایی بارها از بایدن خواسته‌اند تا از شرکت در کارزارهای انتخاباتی خودداری کند و به سن بالای او اشاره کرده‌اند.

اگر بایدن پیروز انتخابات پیش‌رو شود در پایان دومین دوره ریاست جمهوری خود در سال ۲۰۲۹، ۸۶ ساله خواهد شد.