هشدار سازمان ملل درباره افزایش خطر سوء‌تغذیه در غزه

یک مقام سازمان ملل در مورد «خطر افزایش» سوءتغذیه در نوار غزه به دلیل جنگ در این منطقه که از تاریخ ۷ اکتبر آغاز شده است، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، استفان دو جاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در جمع گروهی از خبرنگاران عنوان کرد: چهار ماه پس از تشدید درگیری‌ها، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل هشدار می‌دهد که در غزه، کمبود شدید مواد غذایی، اختلال در دسترسی به خدمات بهداشتی و امکانات ناکافی برای دسترسی به آب سالم، کودکان زیر ۵ سال و زنان باردار و شیرده را در معرض افزایش خطر سوءتغذیه قرار داده است.

به گفته دوجاریک، سازمان ملل در هفته گذشته، کمک‌های تغذیه‌ای بشردوستانه را بین ۴۲ هزار کودک زیر ۵ سال و ۵ هزار زن باردار و شیرده توزیع کرده است. با این حال به گفته وی غربالگری‌های انجام گرفته شده از سوی این سازمان نشان دهنده افزایش سوءتغذیه حاد در بین کودکان و زنان بوده و طبق بررسی‌های انجام شده، این روند ۱۲ برابر نسبت به قبل از جنگ تشدید شده است.

 هشدار سازمان ملل درباره افزایش خطر سوء‌تغذیه در غزه

رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر حملات مرگباری را به نوار غزه آغاز کرده است که منجر به کشته شدن حداقل ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر فلسطینی شده است و ۶۷ هزار و ۱۷۴ نفر دیگر را هم زخمی کرده است.

طبق گزارشات سازمان ملل حملات رژیم صهیونیستی ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره کرده است و ۶۰ درصد از زیر ساخت های غزه نیز تحت تاثیر جنگ به کلی آسیب دیده و ویران شده است.