برای شروع فصلی جدید در پیشبرد مدرنیزاسیون چین تلاش کنید

به گزارش بخش خاورمیانه رادیو و تلویزیون چین CMG ،شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، به نمایندگی از کمیته مرکزی حزب کمونیست چین (CPC) و شورای دولتی، جشن بهار چین را به همه چینی‌ها تبریک گفت.

شی، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس کمیسیون نظامی مرکزی نیز در این گردهمایی به ایراد سخنرانی پرداخت وی ضمن تبریک سال نو به همه  اقوام مردم چین، هموطنان در هنگ کنگ، ماکائو و تایوان وچینی های خارج از کشور گفت: سال گذشته شروع اجرای کامل اصول راهنمای بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین در همه جبهه ها بود و خاطرنشان کرد که کشور با محیط بین المللی بسیار پیچیده و وظایف دشوار اصلاح، توسعه و حفظ مواجه است.

شی افزود: ما قدرت را از مدرن‌سازی چین بیرون کشیدیم والزامات داخلی و بین‌المللی را در نظر داشتیم، بر مشکلات و چالش‌های متعدد غلبه کردیم و در سفری جدید به سوی ساختن چین به یک کشور مدرن سوسیالیستی از همه جهات، پیشرفت قابل‌توجهی داشتیم.

شی گفت که طی سال گذشته، چین به اصل کلی در جستجوی پیشرفت در عین حفظ ثبات و ارتقای بهبود اقتصادی پایبند بوده است.

شی در ادامه گفت :که اصلاحات و گشایش در چین به عمیق تر شدن ادامه می دهد، دور جدید اصلاحات در نهادهای حزبی و دولتی اساساً تکمیل شده است، محیط زیست محیطی کشور همچنان بهبود می یابد و گام های جدیدی در نوسازی دفاع ملی و نیروهای مسلح برداشته شده است.

شی اشاره کرد که سال 2024 هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین است و سال کلیدی برای دستیابی به اهداف و وظایف در چهاردهمین برنامه پنج ساله (2021-2025) است.

وی بر لزوم پایبندی پیشرفت با حفظ ثبات، تقویت موثر نشاط اقتصادی، پیشگیری و رفع مخاطرات، بهبود انتظارات اجتماعی، تحکیم و تقویت روند مثبت بهبود اقتصادی، تداوم بهبود معیشت مردم است، تاکید کرد.

شی با تاکید بر نیاز به تعمیق اصلاحات ، گفت: باید تلاش هایی برای تشویق کارآفرینی و خلاقیت در میان همه اعضای جامعه انجام شود و انرژی زیادی به مدرنیزاسیون چین تزریق شود.

 شی تاکید کرد که اژدها ( نماد سال چینی جدید ) نه تنها مظهر روحیه بی وقفه خودسازی، سخت کوشی و سرمایه گذاری ملت چین به مدت 5000 سال است، بلکه نشان دهنده عزم و آرزوی صدها میلیون چینی برای ساختن چین به کشوری قدرتمند است

در انتها شی ابراز امیدواری کرد که در سال اژدها، همه مردم چین با تلاش و فداکاری بسیار پیشگام و پیشروی کنند و به طور جمعی فصل جدیدی را در پیشبرد مدرنیزاسیون چین ایجاد کنند .