درگیری لفظی نتانیاهو و بایدن بالا گرفت

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که پس از اظهارات اخیر جو بایدن، رییس جمهور آمریکا که گفته بود واکنش نظامی اسراییل به حمله حماس در غزه بیش از حد است، دیگر با بایدن صحبت نکرده است.

نتانیاهو در واکنش به اظهارات دیروز بایدن در مصاحبه با ای‌بی‌سی گفت: بابت حمایت بایدن از اسراییل از آغاز جنگ از او قدردانی می‌کنم. اما نمی‌دانم منظور او از آن حرف دقیقا چه بود.

بایدن گفته بود که واکنش اسرائیل به حمله حماس زیاده‌روی و از حد مجاز فراتر رفته است. وی همچنین گفت که «من با نتانیاهو صحبت کردم و سخت و قوی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه اصرار کرده‌ام و برای آوردن کمک‌های بشردوستانه به غزه با قطری‌ها در تماس بودم. همچنین به شدت در مورد توافق آتش بس بین حماس و اسرابیل فشار می‌آوریم، هرچند هیچ مدرکی دال بر اینکه حماس بخواهد با حمله ۷ اکتبر عادی‌سازی بین عربستان سعودی و اسراییل را مختل کند، ندارم.»

درگیری لفظی نتانیاهو و بایدن بالا گرفت

ادعاهای بایدن برای کمک به غزه در حالی است که آمریکا بزرگترین حامی سیاسی، نظامی و اقتصادی اسراییل در جنگ علیه غزه به شمار می‌رود.

اذعان بایدن به آنچه زیاده‌روی در واکنش اسراییل به حمله حماس خوانده است، در حالی است که با گذشت بیش از ۱۲۰ روز از آغاز جنگ غزه پس از عملیات طوفان‌الاقصی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) علیه رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر(۱۵ مهر)، تاکنون بیش از ۲۸ هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند. نتانیاهو همچنین به‌تازگی از برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به رفح که بیش از نیمی از ۲.۳ میلیون جمعیت غزه را پناه داده، خبر داده است.