بی اعتمادی نتانیاهو به اعضای کابینه ادامه دارد

 پایگاه اسرائیلی «واللا» نوشت که نخست وزیر رژیم صهیونیستی سه روز پیش (پنجشنبه) از بررسی سیاست این رژیم در قبال حزب الله لبنان در جلسه کابینه خودداری کرده است.

در این جلسه که شماری از وزیران کابینه نتانیاهو خواستار توضیحاتی درباره سیاست و برنامه اسرائیل در قبال حملات مقاومت اسلامی لبنان بودند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از بررسی این موضوع جلوگیری کرد.

«الی کوهن» وزیر انرژی اسراییل در جلسه روز پنجشنبه خواستار پاسخ محکم تر به حزب الله و توضیحات نتانیاهو در این زمینه شده بود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تا زمانی که در شمال جنگی وجود ندارد نیاز به بررسی این موضوع نیست و در صورتی که نیاز باشد، این موضوع در شورای جنگ به بحث گذاشته خواهد شد، زیرا همه اطلاعات از جلسات کابینه به بیرون درز می کند.

«بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» دو عضو شورای جنگ اسراییل روز پنجشنبه، نتانیاهو را تهدید کردند در صورتی که بدون مشورت با آن ها به گرفتن تصمیم های مهم ادامه دهد، کابینه را منحل خواهند کرد.

موضوع شهرک های صهیونیست نشین در نزدیکی مرزهای لبنان به عامل اختلاف میان اعضای کابینه و میان شهرک نشین ها و صهیونیست ها تبدیل شده است. شهرک نشین های آواره، بارها خواستار یافتن راه حلی برای بازگشت امن خود به این مناطق شده اند و اوضاع کنونی را غیر قابل قبول می دانند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارها خواستار تصویب قانون اجرای تست دروغ برای آزمایش دروغ سنجی مسئولان این رژیم شده است.

بی اعتمادی نتانیاهو به اعضای کابینه ادامه دارد

«بنیامین نتانیاهو» پیشتر نیز نسبت به افشای اطلاعات جلسات امنیتی و اداری کابینه توسط مسئولان شرکت کننده در این جلسات انتقاد و خواستار تصویب قانون اجرای تست دروغ سنجی برای آنها شده بود.

نتانیاهو ۱۸ دی ماه گفته بود که ما با بیماری افشای اطلاعات روبه رو هستیم و ادامه این موضوع ممکن نیست، این یک پدیده غیرقابل تحمل است و جایی هم در جهان نمی شناسم که به این آفت مبتلا باشد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر دستور داده ام که قانونی در این باره تصویب شود تا اجازه دهد از همه شرکت کنندگان در جلسات کابینه و امنیتی، تست دروغ سنجی گرفته شود.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین در ۱۵ مهرماه و آغاز بمباران های وحشیانه مناطق مسکونی و مراکز درمانی و آموزشی غزه توسط رژیم صهیونیستی، رزمندگان حزب‌الله لبنان نیز در راستای سرگرم‌کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین اشغالی و کاهش فشار بر مقاومت و مردم غزه، اقدام به انجام عملیات روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین اشغالی کرده و خسارت های زیادی به اشغالگران صهیونیست وارد نموده است.