جبران باسیل: در مقابله با اسرائیل کنار حزب‌الله هستیم

 « جبران باسیل » رئیس جریان آزاد ملی لبنان طی سخنانی درباره تحولات جنوب این کشور اعلام کرد که ما معادله بازدارندگی که حزب‌الله ضد اسرائیل تثبیت کرده را ستایش می‌کنیم.

جبران باسیل افزود: ما کنار همه لبنانی‌ها به ویژه مقاومت برای محافظت از کشور خود در برابر تجاوزات دشمن اسرائیلی هستیم و معادله بازدارندگی که حزب‌الله در برابر دشمن اسرائیلی تثبیت کرده را می‌ستاییم.

رئیس جریان آزاد ملی لبنان ضمن ستایش و تمجید از درایت و شجاعت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله گفت: اظهارات سید حسن نصرالله بیانگر تعهد او به لبنان است و ما سخنان اخیر ایشان در جمعه شب گذشته را مثبت ارزیابی می‌کنیم.

باسیل تاکید کرد: موضع جریان آزاد ملی در دفاع از لبنان و نیز ایستادن کنار فلسطینی‌ها و حق این مردم برای تشکیل کشور مستقل خودشان یک موضع بدیهی است. در شرایطی که اسرائیل به شکل افراطی از زور استفاده می‌کند و توجهی به هیچ قاعده و قانونی ندارد، برقراری صلح ممکن نیست.

این سیاستمدار لبنانی پیشتر نیز گفته بود: جریان آزاد ملی در زمینه حمایت از لبنان و مقابله با اسرائیل که دائما به کشور ما تجاوز می‌کند، با حزب‌الله توافق دارد. ما همچنین نباید فراموش کنیم که حزب‌الله در راه دفاع از لبنان شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

جبران باسیل

وی تاکید کرد: این طبیعی است که لبنانی‌ها زمانی که در معرض خطر قرار می‌گیرند باید از خود دفاع کنند. ما به حزب‌الله سلاح یا پول و یا خون ندادیم؛ بلکه موضعی سیاسی به آن ارائه دادیم که واجب بود و وظیفه داریم که در کنار لبنانی‌ها ضد دشمن اسرائیلی بایستیم. این کمترین وظیفه ما در همبستگی با همه مولفه‌های لبنانی جهت حفظ وحدت کشور است و ما هیچ گزینه‌ای جز این نداریم.