نظر بشار اسد درباره تصمیم پوتین

بشار اسد رئیس جمهور سوریه میزبان جمعی از جوانان سوری و روسی بود که طی آن تصریح کرد روابط میان روسیه و سوریه و آینده آن تنها به سیاست یا اقتصادی یا همکاری نظامی منحصر نمی شود، بلکه ابعاد اجتماعی و مردمی را هم در بر می‌گیرد و بر جوانان دو کشور تکیه می‌کند.

اسد گفت اگر رئیس جمهور پوتین تصمیم به مبارزه با تروریسم در سوریه نمی گرفت، شمار تروریستها در روسیه دهها برابر افزایش می یافت، برخی سئوال می کنند، چرا رئیس جمهور پوتین، جنگنده‌ها را به سوریه ارسال کرد، پاسخش این است که او قبل از هر چیز از روسیه و مردم آن دفاع می‌کرد.

نظر بشار اسد درباره تصمیم پوتین

وی درباره دلیل دشمنی غرب با روسیه اظهار داشت غرب تنها به خاطر اوکراین با روسیه دشمنی نمی‌کند، بلکه از سه قرن پیش با آن دشمنی می‌کرد چرا که روسیه از یک کشور ضعیف به کشوری قدرتمند تبدیل شد و غرب با کشورهای قوی و قدرتمند مخالف است.

درگیری میان عشایر و شبه نظامیان قسد در دیرالزور سوریه

خبر دیگر از سوریه اینکه شبکه خبری المیادین از درگیری میان عشایر و شبه نظامیان قسد در نزدیکی پل المیادین در حومه شرقی دیرالزور خبر داد.

بر اساس این گزارش، پهپادهای وابسته به ائتلاف آمریکایی به طور گسترده بر فراز حومه شرقی  دیرالزور همزمان با این درگیریها به پرواز درآمده‌اند.

حمله شبه نظامیان قسد به شهر المیادین سوریه

شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا، شهر المیادین در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه را گلوله باران کردند که در نتیجه آن دستکم یک غیرنظامی جان باخت و سه نفر دیگر زخمی شد.