نتانیاهو، اسرائیل را «منفور جهان» کرده است

رسانه‌های عبری زبان در این باره به اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بر سر روش تل‌آویو برای دستیابی به اهداف جنگ در نوار غزه اشاره کردند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا این ایده را به «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ابلاغ کند که صهیونیست‌ها در جنگ با غزه و اهداف نتانیاهو از آن، از وی حمایت می‌کنند.

این رسانه‌ها گزارش دادند: اسرائیلی‌ها ممکن است با اهداف جنگ موافق باشند، اما از نتانیاهو راضی نیستند و بی‌اعتمادی خود را به کابینه و رئیس آن ابراز می‌کنند و این امر در تمام نظرسنجی‌های انجام شده در پنج ماه گذشته مشهود بوده است.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این باره نوشت: بایدن از سه مشکل پرده برداشته است که اسرائیل در حال حاضر توان حل‌وفصل آنها را ندارد؛ این سه مشکل ادامه جنگ، تشدید بحران انسانی در غزه و اسرا هستند.

نتانیاهو، اسرائیل را «منفور جهان» کرده است

طبق گزارش این روزنامه، بااین‌وجود مشکل چهارمی هم وجود دارد که مهم‌ترین مشکل نیز به شمار می‌رود. این مشکل روشی است که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، طوری که آمریکا معتقد است این رژیم توسط عناصر افراطی رهبری می‌شود و همین مسئله باعث شده است تل‌آویو منزوی و منفور جهان شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این روزها به دلیل جنایات در غزه با فشارهای شدید داخلی و خارجی مواجه است.

مقاومت فلسطین به رهبری جنبش حماس، هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصر به فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» انجام داد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند.