کرملین: فعلا برنامه‌ای برای تماس پوتین و مکرون نیست

دیمیتری پسکوف پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ در نشستی خبری افزود: در حال حاضر برنامه‌ای برای برای تماس پوتین و مکرون برنامه‌ریزی نشده است اما رئیس‌جمهوری روسیه همچنان آماده گفت‌وگو است.

وی ادامه داد: پوتین گفت‌وگوی بین‌المللی فعالی با مقاماتی دارد که علاقه‌مند به توسعه روابط با روسیه هستند؛ پوتین همیشه برای حل مشکلات پیچیده - حتی پیچیده‌ترین مسائل - جهانی و منطقه‌ای آماده گفت‌وگو است.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسیه، سباستین لکورنو وزیر دفاع فرانسه در گفتگوی تلفنی با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه، در ارتباط با حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس ابراز همدردی کرد. بنا بر این گزارش، لکورنو مصرانه تلاش کرد تا شویگو را متقاعد کند که کی‌یف و غرب در این حمله تروریستی دخالتی ندارند و مسئولیت این حمله را متوجه گروه تروریستی داعش دانست.

کرملین: فعلا برنامه‌ای برای تماس پوتین و مکرون نیست

علاوه بر این، شویگو در گفتگو با لکورنو درباره مشکلاتی که حضور یک گروه فرانسوی در اوکراین برای پاریس به همراه خواهد داشت، هشدار داد. وزیران دفاع روسیه و فرانسه، آمادگی خود را برای گفتگو در مورد وضعیت اوکراین اعلام کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ گفته بود: اطلاعات جدیدی در مورد آماده سازی یک گروه نظامی توسط پاریس برای اعزام به اوکراین به دست‌ آمده است.

اشاره زاخارووا به اعلام فرماندهی لژیون خارجی فرانسه در اوایل ماه مارس ۲۰۲۴ ( اسفند ۱۴۰۳) مبنی بر ترکیب یک گروه تاکتیکی گردان متشکل از یک هزار و ۵۰۰ نفر بود که انتظار می‌رود در ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت ۱۴۰۳) برای اعزام به صحنه عملیات نظامی اوکراین در حالت آمادگی کامل رزمی قرار گیرند.