نتانیاهو تهدید شد

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به عقب نشینی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از منطقه خان یونس در جنوب غزه گفت: اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد بدون حمله گسترده به رفح به منظور از بین بردن حماس، جنگ علیه غزه را پایان دهد، نخست وزیر اسرائیل نخواهد بود.

اظهارات این مقام امنیتی بلندپایه رژیم اسرائیل پس از آن مطرح شد که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گزارش داد که لشکر ۹۸ ارتش این رژیم پس از پایان عملیات‌ خود از منطقه خان یونس عقب نشینی کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی افزود: تیپ «ناحال» و لشکر ۱۶۲ ارتش اسرائیل با هدف جلوگیری از بازگشت فلسطینی‌ها (از جنوب نوار غزه) به شمال نوار غزه در داخل این منطقه باقی مانده است.

پایگاه خبری واللا رژیم صهیونیستی در این باره نوشت: باید اعتراف کنیم که پس از شکست در هفتم اکتبر (پانزدهم مهرماه)، علاوه براینکه نتوانسته‌ایم حماس را نابود کنیم بلکه این جنبش همچنان وجود دارد و تحت حمایت گسترده فلسطینیان ساکن کرانه باختری و نوار غزه به حملات خود ادامه می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

نتانیاهو از سوی وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل تهدید شد

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت های سنگینی به ارتش رژیم صهیونیستی وارد کرده و تل آویو را در رسیدن به اهداف اعلام شده خود در جنگ علیه غزه ناکام گذاشته اند.