حمله به کنسولگری ایران در دمشق جرقه‌ای برای جنگ بزرگ منطقه‌ای است

 عطوان در مطلبی در رای الیوم با اشاره به اخباری که درباره اختلافات میان جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در رسانه ها مطرح است، نوشت: اگر بایدن از دست نتانیاهو خشمگین باشد و اختلافات میان دو آنگونه که گزارش رسانه ها می گوید، تشدید شده باشد و اگر این خشم درست باشد، به سبب گسترش دامنه کشتار در غزه و افزایش آمار شهدا و گرسنگی گسترده ساکنان آن نیست، بلکه به سبب اطلاعات جاسوسی آمریکاست که از عزم ایران برای انتقام گیری به شکل مستقیم به خاطر حمله به کنسولگری آن در دمشق، حکایت دارد.

وی افزود: بایدن با پروژه صهیونیستی آپارتایدی مشکلی ندارد، وی کشتار جمعی و پاکسازی نژادی به دست رژیم اشغالگر و ارتش آن درغزه و تا حد کمتری در کرانه باختری را دفاع از خود محسوب کرده و هرگز خواستار توقف آن نشده است.

عطوان ادامه داد: بایدن به هیچ عنوان با کودکان شهید غزه ابراز همدردی نکرده و از حمله به رفح نیز حمایت کرده است؛ اما هنگامی که نظامیان صهیونیست به طور عامدانه خودروهای مرکز آشپزخانه مرکزی جهانی را هدف قرار داده و هفت نفر از کارکنان آن را کشتند، دنیا به حرکت درآمد.

این تحلیلگر اضافه کرد: ترس از واکنش ایران به جنایت کنسولگری در قلب پایتخت سوریه و تبعات آن که واکنش مشروعی است، تحولی بارز در جنگ غزه است که وارد ماه هفتم خود شده است. کشتار کنسولگری به مثابه جرقه ای است که چه بسا جنگ منطقه ای بزرگی را شعله‌ور و منافع و نفوذ آمریکا در خاورمیانه را تهدید کند.

حمله به کنسولگری ایران در دمشق جرقه‌ای برای جنگ بزرگ منطقه‌ای است

وی نوشت: اخبار مربوط به اختلاف میان آمریکا و رژیم صهیونیستی هرگز ما را فریب نخواهد داد، زیرا دولت آمریکا عامل تداوم و حامی جنگ افروزی رژیم اشغالگر علیه جهان عرب و اسلام است. غزه و جنگ آن در حال پیچیدن طومار نتانیاهو و کابینه آن، رژیم اشغالگر و همه حامیان آن و در راس آنها بایدن و حزب دموکراتیک و نیز سران عربی است که زیر خیمه این رژیم نشسته‌اند.