نتانیاهو در داخل و خارج منزوی شده است

این روزنامه انگلیسی افزود: نگرانی های نتانیاهو همچنان ادامه دارد اما بعید به نظر می رسد که او تغییری در سیاست خود در غزه ایجاد کند.

گاردین هفته گذشته را بدترین هفته برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حملات حماس در تاریخ هفتم اکتبر (۱۵ مهر) ارزیابی و با اشاره به اعتراضات گسترده علیه نتانیاهو از طرف خانواده های اسیران صهیونیستی و نیز بازگشت اپوزیسیون نوشت: بنی گانتس رقیب اصلی او خواستار برگزاری انتخابات زود هنگام شده و (به اصطلاح) وحدت کابینه جنگ را تضعیف کرده است و متحدان ارتودکس نتانیاهو به دلیل اختلافات بر سر خدمت سربازی خشمگین هستند.

این در حالیست که توجیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره حمله پهپادی اخیر که به کشته شدن ۶ نیروی امداد رسان خارجی منجر شد، با خشم جهانی مواجه شده است.

شکست نتانیاهو در میان افکار عمومی صهیونیست‌ها

گاردین با استناد بر تازه ترین نتیجه نظرسنجی موسسه دموکراسی نوشت: ۵۷ درصد از رای دهندگان صهیونیستی عملکرد نتانیاهو را ضعیف یا بسیار ضعیف توصیف کردند و ۵۱ درصد خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند.

ناهوم بارنیا روزنامه‌نگار صهیونیست نیز نخست وزیر رژیم اسرائیل را مسئول اتفاقات هفتم اکتبر دانست و نوشت که نتانیاهو در آنچه که بعد از آن روز رخ داد نیز کاملا مقصر است.

این نویسنده افزود: نتانیاهو مسئول تعلل در همه مسائل مربوط به کمک های انسان دوستانه، توقف زودهنگام مذاکرات برای آزادی اسیران و تبدیل رفح به میدان جنگی است که (رژیم) اسرائیل در مقابل غرب جمعی و همه کشورهای سنی قرار داد و او در درگیری فزاینده با کاخ سفید مقصر است.

نتانیاهو در داخل و خارج منزوی شده است

گاردین در ادامه به ارسال پیام های روشن از سوی افکار عمومی و تشکیلات رژیم صهیونیستی درباره ضرورت کناره گیری نتانیاهو ۷۴ ساله از قدرت اشاره کرد و به نقل از یک تحلیلگر عضو اندیشگده گروه بحران نوشت: تغییر در رهبری این رژیم الزاما به معنای تغییر معنادار سیاسی نیست. اگر بنی گانتس وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در انتخابات پیروز و نخست وزیر شود، بعید به نظر می رسد که سیاست اساسا متفاوتی را نسبت به نتانیاهو اتخاذ کند.