کمک اردن به صهیونیست‌ها در رهگیری تعدادی از پهپاد‌های ایران

 وزیر خارجه اردن بامداد سه‌شنبه با تایید این موضوع که کشورش در رهگیری تعدادی از پهپاد‌های پرتاب شده توسط ایران علیه رژیم صهیونیستی در عملیات تنبیهی «وعده صادق»، به این رژیم کمک کرده است، گفت: با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم.

به گزارش سی ان ان، ایمن الصفدی در گفتگو با این رسانه آمریکایی، گفت: هر چیزی که به آسمان ما وارد شود، حریم هوایی ما را نقض می‌کند و معتقد هستیم خطری برای اردن محسوب می‌شود و به همین دلیل ما هر کاری که در توانمان باشد برای پایان دادن به این تهدید انجام خواهیم داد و این همان کاری است که باید انجام دهیم.

وی افزود: آنچه رخ داد نشانه‌ای از بدتر شدن وضعیت خطرناک بود مگر اینکه با عامل این همه تنش که تجاوز اسرائیل به غزه و ادامه فقدان افق سیاسی است، مقابله کنیم.

اردن کمک به صهیونیست‌ها را تایید کرد

وزیر خارجه اردن عملیات تنبیهی ایران را یک حمله تلافی جویانه در مقابل حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق دانست و خاطرنشان کرد که تهران تنها زمانی پاسخ داد که کنسولگری آن کشور هدف قرار گرفت.

در همین رابطه، ارتش اردن نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده است که برای جلوگیری از سوء استفاده از آسمان این کشور، تعداد پرواز‌های گشتی خود را افزایش داده است.

ارتش اردن در این بیانیه افزوده است: تشدید سورتی پرواز‌های ما تایید می‌کند که ما اجازه نخواهیم داد از حریم هوایی ما توسط هیچ طرفی و برای هر هدفی استفاده شود.