حمایت علنی دولت اردن از تل‌آویو و پیامدهای آن

 دیوید هرست نویسنده سرشناس انگلیسی و سردبیر سایت خبری مطرح «میدل ایست آی» در گزارشی به بررسی نقش اردن در عملیات وعده صادق ضد رژیم صهیونیستی اشاره و تاکید کرد که این عملیات از حضور یک ارتش عربی در کنار اسرائیل حکایت داشت.

هرست در مقاله خود اعلام علنی همکاری اردن با رژیم صهیونیستی توسط سرویس‌های امنیتی اسرائیل را احمقانه خواند و تاکید کرد که پیامی که اسرائیل به این ترتیب می‌خواست مخابره کند، این بود که تل‌آویو برخلاف ظاهر امر متحدانی دارد که آماده دفاع از اسرائیل هستند.

این نویسنده سرشناس انگلیسی تاکید کرد که این یک بازی احمقانه است که در صورتی توجیه دارد که اسرائیل بخواهد نظام پادشاهی عربستان را ضعیف نگه دارد و آن را در تقابل با افکار عمومی خود قرار دهد.

بنابراین گزارش، این اولین بار است که ارتش اردن به عنوان یک ارتش عربی به صورت علنی به حمایت از اسرائیل می‌پردازد و این یک اشتباه بزرگ است.

حمایت علنی دولت اردن از تل‌آویو و پیامدهای آن

وی به شکاف موجود در مواضع رسمی و مردمی اردن اشاره و تاکید کرد که در حالی که مردم اردن شامل فلسطینی‌ها یا اردنی‌ها از موشک‌های ایران استقبال کرده و امیدوار بودند این موشک‌ها به اهداف خود اصابت کنند، ارتش این کشور به نیابت از رژیم صهیونیستی برای ساقط کردن این موشک‌ها وارد عمل شد.

هرست می‌افزاید که اسرائیل از میان رهبران عرب تنها با سرانی ارتباط دارد که اراده ملت خود را به چالش می‌کشند و حاکمیت فاسد خود را به آنها تحمیل می‌کنند، لذا اتفاقات مربوط به عملیات وعده صادق روزی باعث بروز مشکل در مرزهای اردن و اسرائیل می‌شود. این نویسنده انگلیسی تاکید می‌کند که حمایت اسرائیل از اردن باعث از بین رفتن شدید مشروعیت دولت اردن خواهد شد.