وزیر دفاع آمریکا زیر تیغ جراحی

 پنتاگون شامگاه جمعه اعلام کرد، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تحت یک عمل جراحی انتخابی و «کم تهاجمی» قرار خواهد گرفت.

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع، وظایف آستین را در زمانی که او قادر به انجام وظایف خود نباشد، برعهده خواهد گرفت.

پزشکان ارشد مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید گزارش دادند که آستین در فوریه گذشته پس از بستری شدن در بیمارستان به دلیل مشکل پروستات، اخیرا دچار عارضه مثانه شده بود که برای این امر تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد.

پنتاگون تلاش می‌کند شفافیت بیشتری در مورد وضعیت سلامت وزیر دفاع آمریکا داشته باشد. به همین منظور کاخ سفید را در جریان عمل جراحی وزیر قرار داده است.

وزیر دفاع آمریکا زیر تیغ جراحی

حدود شش ماه پیش وزیر دفاع آمریکا به دلیل ابتلا به بیماری سرطان پروستات، در مرکز نظامی والتر رید بستری شد. عدم اطلاع به‌موقع آستین به کاخ سفید و کنگره آمریکا درباره بستری‌شدنش باعث شد تا بسیاری خواستار استعفای او شوند، چراکه آستین مستقیماً پس از رئیس‌جمهور آمریکا، ارتش ایالات متحده را رهبری می‌کند و وظایفش ایجاب می‌کند که او در هر لحظه برای مقابله با هر بحران امنیت ملی در دسترس باشد.

آستین چندی پیش در حالی از بیمارستان مرخص شد که به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، پزشکان معتقد بودند او باید همچنان تحت مراقبت قرار داشته باشد. وزیر دفاع آمریکا از زمان ترخیص از مرکز درمانی والتر رید تا امروز وظایف خود را از خانه انجام می‌داد.