اسارت نظامیان جدید صهیونیست، روند مذاکرات را تغییر می‌دهد

 «نضال ابوزید» در گفت وگو با پایگاه «عربی۲۱» افزود: احتمال می رود که همین عملیات باعث شده باشد که سران رژیم صهیونیستی به طور ناگهانی اعلام کنند که مایل به از سرگیری مذاکرات و آماده عقب نشینی از گذرگاه «رفح» هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۱ در جریان مبادله «گلعاد شالیت» نظامی صهیونیست، مجبور شد ۱۰۲۷ زندانی فلسطینی را آزاد کند، این بار نیز می داند که باید هزینه سنگینی را برای آزادی نظامیان خود بپردازد.

ابوزید ادامه داد: به نظر می رسد که تلفات و خسارت دشمن در عملیات جدید گردان های القسام، مهمترین عامل بازگشت اشغالگران به سمت مذاکرات باشد و این امر نشانه وضعیت وخیم ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات جاری در «رفح» در جنوب و «جبالیا» در شمال نوار غزه است.

این تحلیلگر اردنی اظهارداشت: سخنان «ابوعبیده» سخنگوی گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و محتوای این سخنان نشان داد که بخش رسانه ای مقاومت همچنان انسجام خود را حفظ کرده، خوب فعالیت می کند و هرگونه دروغ، تکذیب یا توجیه توسط دشمن را با انتشار فیلم ناکام می گذارد.

اسارت نظامیان جدید صهیونیست، روند مذاکرات را تغییر می‌دهد

این کارشناس نظامی پیش بینی کرد که پس از همه خسارت ها و شکست های نظامی در عملیات نظامی و سردرگمی و دستپاچگی سیاسی دشمن، مذاکرات جدید از نظر شکل و محتوا با مذاکرات پیشین متفاوت باشد.

به گزارش ایرنا، «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های القسام بامداد یکشنبه در سخنانی از اسارت چند نظامی صهیونیست در عملیات عصر روز شنبه مجاهدان این گردان‌ها در شمال نوار غزه خبر داد.

وی در پیامی صوتی گفت: مجاهدان ما عصر شنبه عملیات پیچیده‌ای را در شمال نوار غزه انجام دادند و نیروهای صهیونیستی را به داخل تونل کشاندند و با آنها در داخل و دهانه تونل درگیر شدند.

ابوعبیده افزود: مجاهدان ما در این عملیات کمین پیچیده، از نقطه صفر با نظامیان صهیونیست درگیر شده و با نارنجک و بمب به نیروی پشتیبانی که به مکان حادثه آمده بود، حمله کردند و پس از این که چند نظامی صهیونیست را کشته، تعدادی را زخمی و شماری را اسیر کردند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را به غنیمت گرفته و از مکان عملیات خارج شدند.