انتشار جزئیاتی جدید از عامل کشتار کلرادو

به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از بخش خبری یاهو نوشت: مرد مسلحی که در ساعات ابتدایی صبح دیروز جمعه با آتش گشودن به سوی مردمی که برای تماشای فیلم جدید "بتمن" به سالن سینمایی در شهر آیورورا آمده بودند، ۱۲ نفر از آنها را کشته و ۵۸ نفر دیگر را زخمی کرد از مدتها قبل در حال خرید و انبار سلاح و مهمات بود و از هفته ها قبل نقشه این عملیات تروریستی را کشیده بود.



به گفته " دانیل اواتس " رئیس پلیس این شهر، " در ۶۰ روز گذشته عامل این حادثه اقدام به خرید چهار قبضه سلاح از فروشگاه هایی که در ایستگاه های مترو اقدام به فروش اسلحه می کنند کرده و از طریق اینترنت نیز وی بیش از شش هزار فشنگ خردیداری کرده و تا آنجا که ما می دانیم در حادثه صبح جمعه یک تیراندازی سریع به سمت مردم رخ داده است. "

فرد متهم که یک جوان ۲۴ ساله است دانشجوی سابق رشته پزشکی بوده و علاوه بر خرید سلاح اقدام به انبار مهممات نیز نموده است. در تصویری که از زمان وقوع جنایات دیروز بدست آمده وی یکصد گلوله به سمت مردم شلیک کرده است.

پلیس در حال تلاش برای پی بردن به انگیزه های این جوان ۲۴ سال ساله برای دست زدن به این کشتار است اما تا کنون نتوانسته به محل زندگی وی که آپارتمانی در نزدیکی دانشکده پزشکی کلرادو است وارد شود.

بر اساس اعلام پلیس، آپارتمان این فرد انباشته از مواد شیمایی، تله های انفجاری، مهمات و احتمالا بمب است.

رئیس پلیس آیورورا در این باره گفت: ما با یک مشکل بزرگ برای ورود ایمن به داخل این آپارتمان مواجه هستیم. آنگونه که تصاویر به ما نشان می دهند من شخصا تا کنون با چنین موردی برخورد نداشته ام.

صبح روز گذشته فردی مسلح به سوی مردمی که برای تماشای فیلم جدید بتمن با عنوان "بازگشت شوالیه تاریکی" به سینما رفته بودند آتش گشود که در جریان آن ۱۲ نفر کشته و ۵۸ نفر دیگر زخمی شدند.