به گزارش افکارنیوز به نقل از همراهان نیوز ، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین موضعگیری خود نسبت به این انفجار ایران و حزب الله لبنان را هدف قرار داد و اعلام کرد که انفجار مرگبار بلغارستان توسط حزب الله لبنان و تهران صورت گرفته است. نتانیاهو ضمن تهدید به تلافی گفت: ایران و حزب الله بهای سنگینی را برای این اقدام تروریستی پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که رسانه های رسمی کشور بلغارستان انفجار در فرودگاه بورگاس را تنها یک حمله انتحاری اعلام کرده اند.


برخی رسانه ها با انتشار اخبار واقعی از محل انفجار شرایط را در این شهر آرام توصیف کرده و گزارش دادند که تنها در فرودگاه بورگاس تدابیر امنیتی افزایش داشته است. اما صهیونیست ها با شانتاژهای خبری فراوان سعی در بالا بردن شعله های این اتفاق دارند و بدون داشتن هیچ سند و مدرکی و تنها با انتشار یک فیلم کوتاه از یک مرد، داستان خیالی برای متهم ساختن ایران ساخته اند.


فرودگاه بورگاس در یک کیلومتری شهر بورگاس و در فاصله ۲۰ کیلومتری منطقه توریستی سانی بیچ واقع است. شهر بورگاس در ۱۰۰ کیلومتری وارنا واقع در سواحل دریای سیاه قرار دارد و در ۴۰۰ کیلومتری صوفیه پایتخت بلغارستان است.


بلغارها در خبرهای خود اینچنین آوردند: اینجا هم طبق معمول مسافران بعد از خروج از ترمینالی که بارها را تحویل می‌گیرند، وارد محوطه پارکینگ می‌شوند. در پارکینگ حدود ۴۰ یا ۵۰ اتوبوس توریستی قرار دارد که توریست‌های هتل‌های مختلف را جابه جا می‌کنند و گویا انفجار در یکی از این اتوبوس‌ها رخ داده که حامل توریست‌های اسراییلی بوده است.


شهر بورگاس تنها سه ساعت با مرز ترکیه فاصله داشته و این شهر بعد از فروپاشی بلوک شرق مورد توجه قرار گرفت و با سرمایه گذاری های فراوان به شهری توریستی تبدیل شد و در کنار وارنا از مهمترین مناطق توریستی این کشور به حساب می آید.
اما نکته قابل توجه این است که بر خلاف گفته های مقامات صهیونیست دولت بلغارستان اعلام کرد که تا به حال درباره هویت عامل انتحاری هیچ اطلاعاتی در دست نیست.


زوتان زوتانف وزیر کشور بلغارستان روز گذشته(پنجشنبه) گفت: انفجار توسط مردی انجام گرفته که خود نیز در این اقدام کشته شده است. این مرد با گذرنامه مسافرتی، دارای یک گواهینامه‌ی رانندگی جعلی از ایالت میشیگان آمریکا بوده است. او با کوله پشتی در سفر بوده و با شلوارکی که به پا داشته کاملا شبیه یک توریست به نظر می‌آمده است. هویت واقعی این مرد هنوز معلوم نیست.


وزیر کشور بلغارستان در ادامه افزود: در این سوء قصد هشت نفر کشته شده اند که شامل شش اسرائیلی، راننده اتوبوس و خود عامل انتحاری می باشد و ۳۱ نفر نیز ازتوریستها مجروح شده اند که به بیمارستان بورگاس انتقال داده شدند و در اولین فرصت به اسرائیل انتقال خواهند یافت.


در این میان می بایست به این نکته نیز توجه داشت که وزیر کشور بلغارستان اعلام کرد که بمب در قسمت بار جاسازی شده بود ولی تناقض در گفته های صهیونیست ها دیده می شود از جمله محل استقرار بمب که بلغارها آنرا در محل بارها اعلام کرده و صهیونیستها گفته اند به همراه عامل بوده دوم اینکه برخی ها می گویند توسط یک ساک چرخدار حمل می شده و برخی ها اعلام داشته اند که در کوله پشتی عامل بوده است.


نکته قابل تامل دیگر این است که اخبار منتشر شده درباره عامل انتحاری حاکی از آن است که وی به مدت دو سال در زندان های گوانتانامو زندانی بوده و تحت شکنجه قرار گرفته است و طبق اعتراف مقامات امریکایی، گوانتانامو محل نگهداری نیروهای القاعده می باشد.
اما صهیونیستها که ید طولایی در دروغ پراکنی و خیال بافی برای جهانیان دارند بازهم کوتاه نیامده و در ادامه تهمت زنی های نتانیاهو، ایهود بارک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز بدون اشاره به هیچ مدرکی اعلام کرد که این انفجار توسط نیروهای حزب الله و به سفارش ایران بوده است.


مقامات اسرائیلی در اقدامی دیگر این اقدام انتحاری را نوعی تلافی جویی ایران برای ترور دانشمندان هسته ای دانسته اند که این تهمت نیز قابل اثبات نیست زیرا اولا جمهوری اسلامی ایران به اصول اسلامی پایبند بوده و به هیچ عنوان جان چند توریست را در انتقام جویی به خطر نمی اندازد و دوما در انتقام خون شهیدان هسته ای ایران ضربه ای سهمگین به رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد نه اینکه به جان چند زن و کودک و آنهم در کشوری دیگر سوء قصد کند.


اتهام زنی های صهیونیستها به اینجا ختم نمی شود بلکه مقامات اسرائیلی مسئولان بلغاری را نیز به سهل انگاری متهم کرده اند و اعلام داشته اند که فرودگاه بورگاس تدابیر امنیتی کاملی در اختیار نداشته و به شدت از این لحاظ دچار ضعف می باشد.


صهیونیستها همچنین برای کشور بلغارستان نیز چند توهم سوء قصد طراحی کرده اند و اعلام داشته اند در ماه های گذشته در این فرودگاه چندین تلاش برای سوء قصدهای تروریستی رخ داده است.


انتشار خبر کشف گواهینامه جعلی و امریکایی این عامل انتحاری و همچنین انتشار نام وی در رسانه ها که وی را محمد مهدی غزالی و یک سوئدی تبار مسلمان نامیدند سبب شد تا پلیس فدرال امریکا برای انجام تحقیق درباره این بمب گذاری وارد بلغارستان شود.


این در حالی است که مقامات بلغار نیز ورود نیروهای امنیتی امریکا و اسرائیل را در زمینه تحقیقات، تائید می کنند. البته پلیس اتحادیه اروپا و اینترپل نیز برای تحقیقات به این اتفاق ورود داشته اند.


عجولانه و بدون مدرک اتهام زدن به جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز اتفاق افتاده است. در سال ۱۹۹۴ پس از انفجار در یک مجتمع تجاری متعلق به یهودیان به نام آمیا در آرژانتین، مقامات صهیونیست این اقدام را به جمهوری اسلامی ایران نسبت دادند ولی پس از آن چندین دادگاه این اتهام را رد کردند.


ولی این دادگاه ها نتوانستند تاثیری بر ادعاها و تهمت هایی داشته باشد که مقامات صهیونیست به ایران منسوب می کنند و در رابطه این انفجار نیز علاوه بر نخست وزیر و وزیر جنگ، حییم واکسمن سفیر این رژیم در سازمان ملل نیز ایران و حزب الله را مسئول این اقدام دانست.
نکته ای که بسیار ظریف در رابطه با عملیات اتهام زنی به ایران در حادثه تروریستی بورگاس اینکه انفجار در مجتمع تجاری یهودیان واقع در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین در تاریخ ۱۸ جولای سال ۱۹۹۴ و انفجار در فرودگاه شهر بورگاس بلغارستان نیز در ۱۸ جولای سال ۲۰۱۲ رخ داده است.


نکته دیگر اینکه عملیات بر ضد یهودیان تنها در این دو کشور انجام نشده بلکه در کنیا، تایلند، هند، گرجستان، قبرس، آذربایجان، ترکیه و یونان نیز اقداماتی مشابه رخ داده که این خود نشان دهنده انزجار ملتهای دیگر کشورها از اشغال سرزمین های فلسطین می باشد.


حال نکته ای که نباید فراموش کرد اسلام ستیزی و انتشار حس شیعه هراسی توسط صهیونیسم بین الملل است که با انتخاب اسمی به نام محمد مهدی غزالی وی را به توسط نام محمد به مسلمانان منتسب کرده، مهدی را به تشیع و غزالی را به ایرانیان نسبت داده است.
انتخاب این نام که برای وی تابعیت سوئدی نیز ساخته اند یک اقدام برنامه ریزی شده و هدفمند بودهاست اما ظاهرا هماهنگی های لازم با سوئدی ها بهعمل نیامده است.


کلاوس اولسون سخنگوی دستگاه امنیتی سوئد اعلام کرد که تصاویر عامل انتحاری که منتشر شده قطعا متعلق به مهدی غزالی نمی باشد و با توجه به اینکه دولت سوئد نمی تواند اطلاعات بیشتری از شهروندان خود منتشر کند ولی تاکید داریم که این فرد محمد مهدی غزالی نیست.


همچنین در مرحله بعدی مقامات اطلاعاتی امریکا نیز با انجام تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که این عامل انتحاری محمد مهدی غزالی نمی باشد. کل فرضیات را زیر سوال می برد و اعلام کرده که این فرد با موهای بلند که کوله ای به همراه دارد فرد بمب گذار نمی باشد.


این موضع گیری های متفاوت در حالی است که مقامات ایرانی این اقدام تروریستی را محکوم کرده و اتهامات نسبت داده به جمهوری اسلامی ایران را به شدت رد کرده اند.


رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه روز گذشته اعلام کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران، محکوم کردن هر نوع عملیات تروریستی در دنیاست.


وی همچنین این اتهامات را واهی خواند و افزود که این اقدامات را می توان به خود صهیونیستها نسبت داد زیرا اسرائیل حتی حاضر است با به خطر انداختن جان افرادی در درون سرزمین اشغالی یا بیرون از آن، سناریوهای سیاسی خود را پیگیری کند.


غضنفر رکن آبادی، سفیر ایران در بیروت، نیز طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار، ارتباط ایران با قتل گردشگران اسرائیلی در بلغارستان را تکذیب کرد و گفت: " ما از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون، همچنان هدف اسرائیل بودیم چون با رژیم صهیونیستی و آمریکا مخالفت کردیم.


حال با بررسی شواهد و نمونه های تاریخی به این نتیجه می رسیم که این تهمت زنی های رژیم صهیونیستی در این موقعیت بر علیه جمهوری اسلامی ایران تنها برای فشار و ایجاد جنگ روانی بر علیه ایران بوده و دور از ذهن نیست که این اقدام انتحاری توسط نیروهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برنامه ریزی شده باشد و هدف آن هم تحمیل فشار های بیشتر بر ایران می باشد.