حضور رئیس شبکه BBC در دادگاه تجاوز جنسی
سرویس بین الملل افکار نیوز

- رئیس شبکه بی بی سی با حضور در دادگاه گفت که مشکل فرهنگی باعثشده است که مجری این شبکه برای دهه های متوالی به کودکان و نوجوانان تجاوز کند.

به گزارش افکارنیوز به نقل از آسوشیتدپرس، جورج انتویستل مدیرکل جدید بی بی سی، اینگونه اظهار داشت: زود است بگویم که مشکل سوء رفتار جنسی یک مشکل اجتماعی و ملی است اما می توان به جرات بگویم که این موضوع به یک مشکل در درون بی بی سی تبدیل شده است، یک مشکل گسترده فرهنگی.

بعد از مرگ جیمی سویل، مجری برنامه های سرگرمی بی بی سی، تعداد زیادی از زنان و مردان با مراجعه به پلیس مدعی شدند که در دوران کودکی توسط جیمی سویل مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. در جریان این حادثه تعداد ۲۰۰ نفر از کسانی را که مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته بودند، شناسایی شدند.

به گزارش افکار نیوز، به گفته مدیر کل بی بی سی، بررسی های موارد سوء استفاده جنسی و تجاوز به کودکان بین ۸ تا ۱۰ سال از سوی کارکنان این شرکت نشان می دهد که جیمی سویل به طور گسترده ای در قلب حلقه بیماران کودک آزاری جنسی قرار داشته است.

به گزارش افکارنیوز، بی بی سی یکی از بزرگترین رسانه های جهان است که با افشای سوء رفتار جنسی یکی از مشهورترین مجری های خود به نام جیمی سویل، موقعیتش بسیار متزلزل شد و زیر تیغ انتقادهای عمومی قرار گرفت.

در جریان همین قضیه، مدیر برنامه نیوزنایت شبکه بی بی سی تا روشن شدن تصمیم دادگاه در مورد جریان سوء رفتار جنسی جیمی سویل از کار خود برکنار شد.

به منظور رسیدن به اصل ماجرا، روز دوشنبه پارلمان بریتانیا مدیر جدید بی بی سی را که تنها یک ماه به این سمت منصوب شده است، برای پاسخ به سوالات نمایندگان فراخواند. علاوه بر مدیر جدید بی بی سی، احتمال دارد مارک تامپسون، مدیر کل سابق بی بی سی، کسی که باعثشد در آن زمان سازمان بی بی سی ضربه سختی از این ماجرا بخورد نیز برای پاسخگویی به پارلمان این کشور احضار شود. وی در این زمینه برای همکاری کامل با پلیس و پارلمان بریتانیا اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش افکار نیوز، بعد از اینکه گزارش رسوایی جنسی مجری بی بی سی از آی تی وی پخش شد، خانواده وی سنگ قبر او را تخریب کردند و دو موسسه خیریه ای که تحت نام او فعالیت می کردند از توقف فعالیت های خود خبر دادند.

سوء رفتارهای جنسی ساویل تنها محدود به شبکه بی بی سی نمی شود بلکه تعدادی از قربانیان او از بیمارستان ها و مدارس خیریه این مجری بودند. همچنین گفته می شود که چهار مورد از اتهامات سوء رفتارجنسی وی مربوط به سال ۲۰۰۹ است که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و جزئیاتی از این موضوع فاش نشده است.