به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، نشریه "دی سایت" در مطلبی نوشت: در واشنگتن هنوز هیچ توافقی در راستای حل اختلافات بودجه ای بین دو حزب بزرگ آمریکایی ایجاد نشده و این مسئله یک خطر برای اقتصاد جهانی محسوب می شود.

دی سایت در ادامه نوشت: آمریکا در شوک پایان غیر منتظره مذاکرات جمهوریخواهان و دموکراتها به منظور دستیابی به توافق درباره مسائل بودجه و مالیات و جلوگیری از برخورد به صخره بودجه ای است. همواره بیشتر شهروندان آمریکایی این پرسش را مطرح می کنند که آیا سیستم سیاسی آنها با توجه به دشمنی های روزافزون که بین احزاب آن وجود دارد، همچنان شایستگی حل مسائل مهم را دارد که البته این گونه شک و تردیدها بیشتر متوجه جمهوریخواهان است.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه " جان بینر " رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نتوانست در پنج شنبه شب گذشته در فراکسیون اکثریتی برای طرح ثانویه خود به منظور افزایش مالیاتها برای ثروتمندان را به دست آورد نوشت: این پیشنهاد " بینر " قرار بود یک بخش اصلی برای توافقی به منظور حل بحران بدهیها و بودجه با رئیس جمهوری آمریکا محسوب شود.

به این ترتیب به دلیل عدم آمادگی یک درجه سیاسی در آمریکا برای انجام توافقات در این زمینه آمریکا حالا در سال آینده در معرض تهدید گرفتار شدن در رکود اقتصادی قرار گرفته است.

دی سایت در بخش دیگری از این مطلب نوشت: در روزهای گذشته امیدها برای دستیابی به توافق بین احزاب آمریکایی برای حل مسئله مالیاتی و بوجه افزایش پیدا کرد و پشت درهای بسته توافقاتی
در این راستا بین اوباما و " جان بینر " شکل گرفت.

اما جمهوریخواهان افزایش سقف مالیاتها را از اصل رد می کنند و بر این عقیده اند که مالیاتهای کم، شرط اساسی برای رشد اقتصادی است. به عقیده این حزب اگر اقتصاد آمریکا رشد کند درآمدهای مالیاتی هم دوباره افزایش پیدا می کند. جمهوریخواهان می خواهند مسائل بودجه را به خصوص از راه کاهش هزینه های دولتی بهبود بخشند. در ضمن آنها خواستار اصلاح سیستمهای اجتماعی در آمریکا هستند.

دموکراتها افزایش مالیاتها برای ثروتمندان جامعه آمریکا را می خواهند و نمی خواهند که هزینه های دولت را کاهش دهند. طرح اوباما برای افزایش مالیات آمریکاییهای با درآمد بالا در مبارزات انتخاباتی وی نقش مهمی را ایفا کرده و طرفداران زیادی را با توجه به نظرسنجیها پیدا کرده بود.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه " جان بینر " بعد از شکست خود در راستای کسب اکثریت برای پیشنهاد مد نظر خود در کنگره در پنج شنبه گذشته نمایندگان مجلس را به تعطیلات کریسمس فرستاد نوشت: اگر کنگره آمریکا کاری نکند آمریکا در پرتگاه رکود اقتصادی سقوط خواهد کرد.

دی سایت در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه اقتدار "جان بینر"، رهبر جمهوریخواهان آمریکا بعد از رد پیشنهادش در مجلس نمایندگان در هم شکست نوشت: برخی کارشناسان حالا حدس می زنند که وی سمت خود را از دست بدهد