به گزارش افکارنیوز به نقل از تسنیم، سال گذشته مقامات بیبیسی خود را غرق در یک رسوایی بزرگ تاریخی دیدند.


بر اساس این گزارش، پلیس انگلیس فردا قرار است یافته‌‌های گزارش خود در مورد اتهامات بیان شده علیه جیمی سویل، مجری رادیو و تلویزیون بی‌بی‌سی را که از دهه ۱۹۶۰ به بعد زندگی عموم مردم انگلیس را تحت سلطه خود داشت، ارائه دهد.


سندرا لویل و جاش هلیدی، خبرنگاران گاردین نگاه اجمال به ان گزارش داشته‌اند و متوجه شده‌اند که این گزارش از چه ابعاد تکان‌دهنده و وحشتناکی برخودار بوده است.


این گزارش که در تهیه آن از پلیس و همچنین موسسه حمایت از کودکان " ان اس پی سی سی " کمک گرفته شده است، و با عنوان " به قربانیان فرصتی برای سخن گفتن بدهید " تهیه شده است، مشخص شده که جیمی سویل از بیش از ۵۰۰ کودک و نوجوان سوءاستفاده جنسی کرده و بیش از ۳۰ نفر از آنان را نیز مورد تجاوز قرار داده است.


سویل در سال ۲۰۱۱ درگذشت، اما دست‌کم هفت نفر از قربانیان تجاوزهای وی در دوران زندگی او درصدد شکایت برآمدند، و این در حالی بود که به نظر می‌رسد شکایت آنان اصلا پیگیری نشد.


سویل یکی از محبوب‌ترین ستاره‌های عرصه اجرا در انگلیس بود، اما شایعه‌های در مورد روابط جنسی وی مطرح شده بود که البته این اتهامات در نطفه خفه شد و وی به سادگی خود را از این اتهامات مبرا ساخت.


افشاگری‌های مربوط به روابط نامشروع وی به یک ارزیابی مجدد و گسترده در مورد روابط جنسی افراد مشهور منجر شد و در عین حال تعدادی از این افراد به دلیل اتهام‌های مربوط به این مسئله در گذشته بازداشت شده‌اند.


این رسوایی در عین حال یک مشکل بسیار بزرگ برای بی‌بی‌سی ایجاد کرده است، چرا که مسئولان این شبکه متهم شده‌اند که آنان روند تحقیقات در مورد اتهام‌ها علیه سویل را متوقف کرده‌اند. در عین حال در سال گذشته نیز یکی از روسای ارشد این شبکه به دلیل رسوایی مربوط به روابط جنسی مجبور به استعفا از سمت خود شد.


از سوی دیگر مارک تامپسون، رئیس سابق بیبیسی و مدیر موقت شرکت رسانهای نیویورکتایمز نیز با اتهاماتی در مورد آگاهی خود از مسئله رسواییهای جنسی سویل مواجه شده است.