به گزارش افکارنیوز، پنجشنبه گذشته ساختمان های وزارت دادگستری، وزارت خارجه، وزارت فرهنگ و وزارت ارتباطات هدف عملیات تروریستی هماهنگ قرار گرفت. این حملات جان ۲۱ نفر را گرفت و بیش از ۵۰ تن را نیز زخمی کرد. شش نفر از شهدای این حمله پلیس بودند. در این حملات که ظاهرا به شیوه انتحاری صورت گرفت، چند تروریست نیز به هلاکت رسیدند.
حمله به ساختمان دادگستری از شدت بیشتری برخوردار بود و پس از دو انفجار ابتدایی خودروهای بمب گذاری شده، تروریست ها قصد نفوذ به داخل ساختمان دادگستری را داشتند که با مقاومت نیروهای دولتی مواجه شدند.
در پی این حادثه، «نوری مالکی» نخست وزیر عراق برای بازدید از محل حادثه، به ساختمان وزارت دادگستری رفت و پس از بازدید، دستوراتی را در خصوص روند امدادرسانی به مجروحان و پاکسازی منطقه صادر کرد.
ترور امام جماعت مسجدی در فلوجه و جراحت دو پلیس در حوادثتروریستی الانبار، از دیگر حوادثخونین پنجشنبه عراق بود.
همزمان با این حملات تروریستی، «عدنان السراج» عضو فهرست «دولت قانون» که مالکی رهبری آن را برعهده دارد، اعلام کرد برخی از سیاستمداران و مسئولان امنیتی از حملات تروریستی آگاهی دارند و حتی این حملات را زمینه سازی می کنند.
وی افزود: کشف مخفیگاه متعدد تروریست ها در استان الانبار و حمله تروریست ها به نظامیان عراقی و نظامیان مجروح سوری در این استان نشان می دهد که آنها بر منطقه اشراف دارند.
عضو ائتلاف «دولت قانون»، درباره عوامل پشت پرده حملات تروریستی عراق گفت: اطلاعات موجود نشان می دهد که ده ها عضو گروه تروریستی جبهه النصره سوریه، در استان های مختلف عراق مانند نینوا، صلاح الدین و الانبار و حتی منطقه کردستان فعالیت می کنند و با تروریست های فعال در عراق همکاری دارند تا تحولات سوریه را مرتبط با تحولات عراق جلوه دهند. وی افزود: مسئله دیگر این است که عقب نشینی جبهه النصره از بسیاری از مواضع خود در سوریه حامیان این گروه تروریستی از جمله قطر را واداشته که برای یافتن جای پایی به عنوان مخفیگاه برای این گروه در عراق تلاش کنند.
سایر رویدادها
¤ «احمد الشریفی» کارشناس مسائل سیاسی عراق گفت که «حارثالضاری» دبیرکل هیئت علمای مسلمان عراق درپشت حملات جاری تروریستی قرار دارد.
¤ «مهدی الصمیدعی» مفتی اهل سنت عراق تاکید کرد که آمریکا فتنه های عراق و کل منطقه خاورمیانه را مدیریت می کند.
¤ تحقیقات تازه نشان می دهد که آمریکا در جنگ عراق ۷/۱ تریلیون دلار هزینه کرده است.
¤ مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق گفت که وی شریک دولت عراق است نه تابع آن.