تعقیب و بازداشت انقلابیون بحرینی

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، نیروهای امنیتی در تلاشند با خواسته های تظاهرکنندگان بحرینی به شیوه های امنیتی مقابله کنند.

عبد الناصر فقیه گزارشگر العربیه در گزارشی گفت: نیروهای بحرینی و خارجی پس از پایان دادن به تحصن مردمی در میدان اللؤلؤ در شهر منامه به استقرار نظامی خود ادامه می دهند و خودروهای زرهی و گشتهای نظامی در چهار راههای منتهی به مناطقی که قیام چهارده فوریه گذشته از آن آغاز شد مستقر شده اند.

در منطقه کرزاکان که خاستگاه اولیه اعتراضات مردمی است نیروهای بحرینی و نیروهای سپر الجزیره با خودروهای سنگین نظامی برای یافتن فعالان و افراد تحت تعقیب و بازداشت آنها به اتهام نقض قانون وضع فوق العاده، وارد کوچه شده اند.

از طرف دیگر نیروهای امنیتی بحرینی هر کسی را که در طول روز در خیابانها دیده شوند بازداشت می کنند.

عناصر امنیتی در مسیر خود تا آنجا که می توانند پوسترها و اعلامیه های فعالیتهای اجتماعی و دینی جمعیتهای مخالف را از بین می برند.

همچنین عملیات در داخل روستاها و مناطق پرجمعیت شب و روز ادامه دارد تا صدای مسالمت آمیز مخالفان که اعتراضات آنها با سر دادن تکبیر و نافرمانی مدنی ادامه دارد خاموش شود.

فقیه گفت نقض آزادیها در بحرین باعثخشم برخی سازمانهای جهانی شده است.

این سازمانها چشم پوشی جهانیان و سکوت رسمی اروپایی ها را محکوم می کنند.

یکی از مسئولان سازمانهای بشردوستانه اروپایی گفت " ما از اینکه مسئولان اروپایی و پارلمان اروپا از اقدام نیروهای دولت بحرین به تیراندازی به سوی تظاهرات مسالمت آمیز دفاع می کنند به شدت نگران هستیم. قطعا چنین موضعی به معنای بی توجهی به جان مردم و بی اعتنایی به حق آزادی بیان است بنابراین اتحادیه اروپا بار دیگر رفتار دوگانه ای در پیش گرفته است و به وضوح نشان می دهد که از حمایت از دولتهای سرکوبگر درس نگرفته است زیرا حمایت از چنین دولتهایی ضامن ثبات نیست ".

فقیه گفت اظهار نظر این مقام اروپایی بی پایه و اساس نبود بلکه مستند به شهادت مردم و خبرنگاران خارجی است که در پوشش خبرهای بحرین سهیم بوده اند و در حمله نیروهای امنیتی نیز آسیب دیده اند.

گزارشگر المنار گفت با وجود تلاشهای زیادی که صورت می گیرد تا بر تحولات بحرین سرپوش گذاشته و راه به روی هرگونه حل وفصل سیاسی بسته شود اما آثار و فواید قیام مردم بحرین برای تحقق مسالمت آمیز خواسته ها به قوت خود باقی است.