شهردار «مونترال» به اتهام فساد استعفا کرد

به گزارش افکارنیوز، «مایکل اپلبائوم» روز سه‌شنبه، یک روز پس از آن استعفا کرد که در یکی از جدیدترین پرونده‌های فساد مالی شهرداری کانادا، به تقلب و فساد مالی متهم شد.

دو روز پیش در خبرها منتشر شد که مأموران پلیس مونترال به دلایلی نامشخص، شهردار مونترال را در خانه‌اش دستگیر کرده‌اند و روز گذشته نیز در اخبار اعلام شد که وی به فساد مالی متهم شده است.

اپلبائوم ضمن اعلام استعفای خود، گفت: می‌خواهم انرژی خود را صرف دفاع از خود و خانواده‌ام کنم و این دلیل استعفای من از سمت شهردار مونترال است و این یک اقدام مسئولانه است که من انجام می‌دهم.

اپلبائوم در نوامبر سال گذشته میلادی بعنوان شهردار مونترال معرفی شد و وعده داد که دومین شهر بزرگ کانادا را از هرگونه فساد پاک کند و پس از آن بعنوان شهردار مونترال معرفی شد که «جرالد ترمبلی» شهردار سابق مونترال در بین اتهامات فساد مالی مجبور به استعفا شد.

هم‌اکنون که شهردار مونترال مجبور به استعفا شده است، این شهر که ۱.۷ میلیون نفر جمعیت دارد، باید در آستانه انتخابات شهرداری که قرار است ۳ نوامبر(۱۲ آبانماه) برگزار شود، یک شهردار موقت انتخاب کند.

«جیلز ویلانکورت»، شهردار سابق منطقه «لاوال» نیز در ماه گذشته به اتهام فساد مالی دستگیر شد و «راب فورد» شهردار تورنتو که بزرگترین شهر کانادا را هدایت می کند با اتهامات نامرتبطی روبرو است که ظاهراً در یک فیلم ویدئویی در حالی مشاهده شده که ماده مخدر کوکائین مصرف می کرده است.

این نوار ویدئویی هنوز به صورت آشکارا درنیامده است.