امدارسانی به مردم سوریه در کانون توجه ایران است

به گزارشافکارنیوز،حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفرقای وزارت امور خارجه روز گذشته(یکشنبه ۴ اسفند) با " مارک‌اوته " فرستاده ویژه دولت بلژیک در امور سوریه که به همراه معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه آن کشور در حال دیدار از جمهوری اسلامی ایران می باشد، دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار ضمن گفتگو و تبادل نظر در خصوص ابعاد مختلف مسئله سوریه، در مورد نحوه کمک رسانی به مردم آن کشور رایزنی نمودند.

در این دیدارامیرعبداللهیانضمن تشریح آخرین تحولات سوریه اظهار داشت: کمک رسانی به مردم آسیب دیده سوریه، مبارزه با تروریسم و افراطی گری و تلاش برای حل سیاسی بحران این کشور در کانون توجه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی با تبیین حجم کمک های غذایی و دارویی کشورمان که از ابتدای بحران تا کنون در اختیار مردم سوریه قرار گرفته است، به تشریح همکاری های جاری با برخی از کشورهای اروپایی از جمله سوئیس برای کمک رسانی به مردم نیازمند در مناطق مختلف آن کشور پرداخت و ابراز آمادگی نمود که ساز و کار همکاری سه جانبه ای میان جمهوری اسلامی ایران، سوریه و بلژیک نیز ایجاد گردد.

فرستاده ویژه دولت بلژیک در امورسوریهنیز در این دیدار اظهار داشت: وخامت وضعیت مردم سوریه و نحوه کمک رسانی بشر دوستانه به نیازمندان مهمترین نگرانی مقامات و مردم کشورش می باشد.

«اوته» ابراز آمادگی نمود که از طریق مقامات رسمی و سازمان های غیردولتی دو کشور، شرایط میدانی و نیازهای مردم سوریه مورد بررسی قرار گیرد و ساز و کارهای لازم برای کمک به مردم سوریه از طریق دولت سوریه و با همکاری هلال احمر ایران و سوریه و سایر کشورهای اروپایی علاقمند ایجاد گردد.

طرفین همچنین موضوع تروریسم، حضور تروریست های اروپایی در سوریه و تهدیدات ناشی از گسترش تروریسم در جهان را مورد تبادل نظر قرار دادند.

دو طرف همچنین توافق نمودند که به مشورتها در موضوع ارائه کمکهای انسان دوستانه، حل و فصل سیاسی بحران و مبارزه با تروریسم در سوریه ادامه دهند.