مبارزه حزب‌الله با توطئه‌های غربی و عربی

به گزارشافکارنیوز،نشریه الکترونیکی " مدرن توکیو تایمز " در گزارشی تحولات سوریه و جایگاه حزب الله در آن را بررسی کرده است. در این گزارش آمده است:

در حالی که توطئه‌ های غربی و عربی در شام در حال ایجاد آشوب و گسترش فرقه‌ گرایی هستند، در لبنان جنبش حزب الله تلاش می کند تا با این نیروها از طریق حفظ روابط قوی خود با رهبران مسیحی با نفوذ، همانند میشل عون مقابله کند. در همین حال حزب الله از جامعه فرقه ای موزایک وار سوریه حمایت می کند. این در حالی است که قدرت های غربی و حوزه خلیج فارس به همراه ترکیه تلاش کرده اند تا دولت سوریه را نابود کنند اما این روشن است که مواضع روسیه، ایران و حزب الله تغییر نخواهد کرد.

همانند مردم سوریه نیروهای مسلح این کشور چند مذهبی هستند. علاوه بر این، سوریه تعداد زیادی از سنی های که از عراق و فلسطین فرار کرده اند را در خود جای داده است. وقتی که کشورهای خارجی در منطقه دخالت می کردند، مردم سوریه درهای خود را برای تمامی آوارگان، بدون در نظر گرفتن مذهب آنان باز کرده بودند. مسیحی های که پس از بی ثباتی عراق به منظور دوری از فرقه گرایی و تروریسم از این کشور فرار کرده بودند به سوریه پناه آوردند. اما ناگهان، توطئه های غربی و عربی باعثشدند تا تعداد زیادی از سوری‌ ها از تمام مذاهب و فرقه ها برای نجات خود از این نابودی فرار کنند، ویرانی که نتیجه دخالت خارجی است.

تکفیری ها و سلفی های شبه نظامی از ملیت های مختلف در حال سرازیر شدن به سوریه هستند و ترکیه، متحد کلیدی ناتو مسیر بازی برای این جهادی‌های شریر است. پدیده به اصطلاح " جهاد اسلامی " در سوریه صرفا بر تروریسم، فرقه گرایی، سر بریدن، نابودی اقتصاد و انجام دستورات خارجی مبتنی شده است. در نظر داشته باشید که به اصطلاح جهاد گرایان اسلامی در شمال با ترکیه عضو ناتو و یا در جنوب با اسرائیل نمی جنگند، در عوض آنها برای کشتار به سوریه می روند. به عبارت دیگر این جهادگرایان که با پول های دولت های ثروتمند حوزه خلیج فارس شکل گرفته اند، تنها پیاده نظام کور نیستند بلکه این منافقان همچنین دشمنان شام هستند که به دنبال جنگی با ماهیت فرقه ای هستند.

یک بار دیگر دولت های آمریکا و انگلیس به نابودی مسیحیان کمک کرده اند، دقیقا همان کاری که آنها در عراق و کوزو انجام دادند. علاوه بر این، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حتی از اخوان المسلمین در مصر علی رغم گرایش های ضد مسیحی این گروه حمایت کرد. هر چند مردم مصر نسبت به تهدیدهای خطرناک اخوان المسلیمن هوشیار بودند و همانند نیروهای مسلح سوریه حاضر به ترک وطن خود نشدند.

در سوریه، نیروهای حزب الله علی رغم تبلیغات رسانه ای گسترده علیه این جنبش، در حال جنگ برای شام هستند. علاوه بر این زمانی که تکفیری‌ها کنترل روستاهای عمدتا مسیحی و علوی نشین را به کنترل خود در آوردند، هم مسیحیان و هم علویان فرار کردند. اتفاقی مشابه نیز زمانی رخ داد که نیروهای بی رحم " ارتش آزاد سوریه " وارد مناطق و روستاهایی دارای جمعیت ترکیبی از فرقه های مختلف شدند. اما حزب الله تنها خود را با نیروهای تروریستی و فرقه گرا درگیر کرده است.

حزب الله علاقه ای ندارد که باور خود را به کسی تحمیل کند. در لبنان مشخص است که عمده طرفداران حزب الله سنی های فلسطینی هستند و این جنبش در حال همکاری نزدیک به با نیروهای مسیحی قدرتمند تحت رهبری میشل عون هستند. علاوه بر این روزهای مدرن جنبش حزب الله در بعضی جنبه ها شبیه دولت سوریه است که از تکثر مذهبی و فرقه ای در شام حمایت می کند.

هر چند در جبهه مخالف، شاهد فرقه گرایی بی رحمانه عربستان و قطر هستیم. این کشورها از شبه نظامیان سلفی و تکفیری مرکب از ملیت های مختلف حمایت می کنند. البته در سوریه این کشورهای پادشاهی هم از تروریست و هم از فرقه گرایی به صورت آشکار حمایت می کنند. همچنین دلارهای نفتی در سرتاسر جهان در حال اشاعه یک ایدولوژی مبتنی بر سلطه طلبی و تنفر هستند. مثل همیشه، قدرت های غربی هیچ اهمیتی به سرنوشت مسیحیان نمی دهند برای مثال در عربستان سعودی حتی یک کلیسا وجود ندارد.

عربستان سعودی در حال حاضر تلاش می کند تا با حمایت مالی و تسلیحاتی نفاق را در لبنان گسترش دهد. اما با این وجود برخی از رهبران مذهبی منطقه ای کاملا از اعمال شیطانی که در سرتاسر شام بر اساس توطئه های غربی و عربی صورت می گیرد آگاه هستند بنابرین حزب الله به مبارزه خود علیه کشورهای خارجی که به دنبال برهم زدن پویایی بومی شام هستند، ادامه خواهد داد.