به گزارشافکارنیوز،" نایف البلوی " یکی از جوانان عربستانی است که توییتر، مهم ترین عامل در تصمیم گیری او برای رفتن به سوریه بوده است.

نایف دو روز پیش، بعد از ۶ ماه دوری از کشور از طریق ترکیه به ریاض بازگشت.

برادرش " ممدوح " که همراه سایر اعضای خانواده در روستای المنجور(۹۰ کیلومتری شرق استان الوجه) زندگی می کند از جزئیات سفر برادرش به روزنامه الوطن گفت: برادرم در دانشگاه تبوک درس می خواند و سال آخر تحصیلش بود که به دلیل استفاده مداوم از توییتر تحت تاثیر تفکر " جهادی " قرار گرفت.. مهم ترین عامل سفر او به سوریه توییتر بود.

ممدوح افزود که برادرش هیچ کس را در جریان سفرش به سوریه قرار نداد، و همراه عده ای از دوستانش که از طریق توییتر با آنها آشنا شده بود به ترکیه رفت و ۶ ماه آنجا ماند تا این که با خانواده تماس گرفت و از تصمیمش برای بازگشت به کشور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد اخبار مربوط به اختلاف میان گروه های جنگجو در سوریه که نایف از طریق اینترنت آن را دنبال می کرد، مهم ترین دلیل بازگشت او به عربستان بود که البته در این راه نیز با سختی های فراوانی روبرو شد.

ممدوح گفت که برادرش بعد از افشای تصمیم خود برای بازگشت، با فشارهای مختلفی روبرو شد؛ و حتی گذرنامه اش را از او گرفتند.

برادر نایف البلوی افزود: اصرار نایف برای بازگشت به وطن باعث شد که وی بتواند با سفارت عربستان در ترکیه تماس بگیرد و از آنها برای بازگشت کمک بگیرد، و بدین ترتیب موفق شد تا به کشورش بازگردد.