وارثعماد مغنیه از عملیات ترور جان سالم به در برد
گروه بین الملل -

" رونین بیرگمان " تحلیلگر امور فلسطینی و راهبردی " یدیعوت احارانوت گزارشی نسبتا طولانی را از دادگاه بین المللی که برای تحقیق قضایای تشکیل می شود ارائه داد. گزارش هفت صفحه ای که روزنامه مذکور منتشر کرد هدف اول و اخر آن از طرفی شیطان جلوه دادن حزب الله و از طرف دیگر فتنه انگیزی بین حزب الله وجریان مستقبل بود.

به گزارشافکارنیوز؛ بنا به گفته " بیرگمان " مدارکی بسیاری از بدر الدین در نتیجه تلاشهای چند ساله اطلاعاتی جمع اوری شده است که نشان می دهد مصطفی بدر الدین وارثعماد مغنیه است و وی مسوولیت آمادگی نیروهای حزب الله را در هر گونه جنگ آتی ضد اسرائیل و فرماندهی میدانهای حزب الله در جنوب سوریه که از ارتش سوریه در مقابل نیروهای مخالف مسلح حمایت می کند را نیز عهده دارد. وی به نقل از منابع ناشناس افزود: بدرالدین بنابر معلوماتی باید در مجموعه شهدای قنیطره قرار می گرفت ولی به زودی آشکار شد این معلومات دقیق نبوده و بدر الدین از عملیات ترور جان سالم بدر برد.

وی ادامه داد: بدرالدین چهره درجه دوم در شاخه نظامی حزب الله به شمار می رود زیرا عماد مغنیه در جایگاه نخست قرار داشت. ولی بعد از ترور مغنیه، بدر الدین جایگزین وی شد تا مرد شماره یک حزب الله باشد.

این گزارش افزود بدر الدین در یکی از عملیات نظامی یک چشم خود را از دست داده و به گمان صهیونیست ها در پایتخت لبنان " بیروت " با ماشین مرسدس حرکت می کند و گروهی از نگهبانان حزب الله مسوولیت حفاظت از جان وی را بر عهده دارد.

نویسنده این گزارش را از سخت ترین وپیچیده ترین گزارشها در مسیر حرفه خبری خود دانست زیرا برای دریافت هزار مستند ۷ دولت اروپایی رازیر پا گذاشته است.