شستشوی مغزی عروس‌های جهادی در توئیتر

به گزارش افکارنیوز، این دختران جوان با استفاده ازاین برنامه تلفنی امنیتی که قابلیت مخفی کردن پیام‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری را دارد، وسوسه می شوند تا به گروه تروریستی داعش پیوسته و به ازدواج با آن‌ها تن دهند.

دیلی میل در مورد برنامه تلفنی امنیتی «شوراسپات»، می‌نویسد: این برنامه به طور کامل پیام‌ها را رمزیابی می‌کند به طوریکه هیچ یک از نهادهای امنیتی قادر به باز کردن آن نیستند. زمانی که پیام‌ها توسط یکی از نیروهای داعش حذف ‌شود به طور خودکار از تلفن‌های استفاده شده توسط نوجوانان انگلیسی نیز پاک خواهد شد و به همین دلیل امکان ردیابی هیچ یک از مکالمات آن‌ها وجود نخواهد داشت.

این درحالی است که چند هفته پیش و پس از حملات پاریس مقامات سیاسی انگلیس از تحت نظر داشتن کلیه ارتباطات آنلاین و تلفنی مردم انگلیس خبر داده و گفته بودند که این اقدامات برای امنیت بیشتر مردم است.

این روزنامه انگلیسی افزود: مالکان این نرم‌افزار که حدود ۱۰۴ هزار دلار برای راه اندازی این برنامه هزینه کرده‌اند اصرار دارند که دفاع از حریم شخصی افراد امری ضروری است و آن‌ها هیچ مسئولیتی در قبال نحوه استفاده از این ابزار توسط داعش ندارند.

دیلی‌میل ضمن بیان این مطلب که این برنامه در فروشگاه‌های اینترنتی که توسط «اپل» و «گوگل» اداره می‌شود به صورت رایگان قابل استفاده است، نوشت: در حال حاضرهیچ یک از غول‌های فناوری اطلاعات اقدامی جهت ایجاد محدودیت برای افرادی که از این اپلیکیشن برای ارتباط با تروریست‌ها استفاده می‌کنند، انجام نداده‌اند.

هفته گذشته ۳ دختر نوجوان انگلیسی پس از این که از طریق شبکههای اجتماعی توسط تروریستهای داعش شستشوی مغزی داده شدند، به راحتی از گیتهای بازرسی فرودگاه و نیروهای امنیتی مرزی انگلیس عبور کردند و به منظور جذب داعش به سوریه سفر کردند.