هنیه: کسی که انتفاضه را تروریسم می‌خواند، خود تروریست است

به گزارش افکارخبر به نقل از تسنیم، اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس گفت: گزینه ها و جایگزین های اسرائیل برای مقابله با انتفاضه ملت فلسطین شکست خواهد خورد.

وی طی سخنانی در کنفرانسی که انجمن علمای فلسطین آن را در شهر غزه برگزار کرده بود اظهار داشت: ما به اسرائیل می گوییم که انتفاضه فلسطین هنوز آنچه را که در جعبه اش است بیرون نیاورده و همه گزینه ها و جایگزین ها و تلاشهای اسرائیل برای زنده به گور کردن انتفاضه و ساکت کردن آن با شکست مواجه خواهد شد.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: انتفاضه؛ نظریه بازدارگی اسرائیل را شکست داد و ضربه سختی به امنیت  تلاشهای این رژیم در راستای به فراموشی سپردن مسئله فلسطین زد.

وی ادامه داد: انتفاظه عظیم ترین تحول استراتژیک در منطقه است.

هنیه با اشاره تلویحی به سخنان اخیر جان کری درباره انتفاضه، تروریسم خواندن انتفاضه را محکوم کرد و گفت کسی که انتفاضه را تروریسم می خواهند خود تروریسم است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا در خلال سفر به سرزمینهای اشغالی انتفاضه را اقداماتی تروریستی خوانده بود.

انتفاضه قدس و خروش مردمی فلسطینیان علیه جنایات رژیم صهیونیستی از اول اکتبر با اجرای عملیات شهادت طلبانه یک نوجوان فلسطینی به نام «مهند شفیق حلبی» (19 ساله) در شهر قدس اشغالی که به هلاکت دو صهیونیست و شهادت این جوان فلسطینی منجر شد، آغاز گشت و از آن زمان تاکنون بیش از 100 فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن نیز زخمی شده اند.