عاملان تیراندازی «کالیفرنیا» شناسایی شدند
به گزارش افکارخبر، به دنبال حادثه تیراندازی مرگبار در کالیفرنیا، مأموران پلیس دو عامل مسلح این حملات را تعیین هویت کردند که نام یکی از آنها «رضوان فاروق» به همراه یک زن دیگر بوده که احتمال می‌دهند، همسر فاروق بوده که هر دو آنها در حمله پلیس کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، دو مهاجم مسلح با حمله و تیراندازی به یک مرکز معلولان در کالیفرنیای آمریکا، دست‌کم 14 نفر را کشته و 17 نفر دیگر را زخمی کردند.

پیش از این گزارش شده بود که عاملان مسلح، سه نفر بوده‌اند اما پلیس لس‌آنجلس روز پنجشنبه (امروز) اعلام کرد که شمار افراد مسلحی که در درگیری پلیس کشته شده‌اند، دو نفر بوده است.

جامعه مسلمانان کالیفرنیا شب گذشته، تیراندازی مرگبار «سن برناردینو» را بعد از آنکه یک مسلمان افراطی بعنوان عامل این حمله مسلحانه معرفی شد، به شدت محکوم کردند.

فاروق، یک شهروند آمریکایی بود که برای دپارتمان خدمات درمانی شهر مذکور کار می‌کرد و گزارش‌ها حکایت از آن دارد که در درگیری با پلیس در یک جشن کریسمس در مرکز خدمات اجتماعی محلی کشته شد.

 

«حسام آیلوش» مدیر اجرایی بخش شورای روابط اسلامی آمریکا اعلام کرد که اعضای این شورا «این اقدام هولناک که امروز به وقوع پیوست را به صراحت محکوم می‌کنند. جامعه مسلمانان شانه به شانه دیگر شهروندان آمریکایی ایستاده است و هرگونه طرز فکر پیچیده‌ای که به دنبال توجیه این اقدامات خشونت‌بار منزجرانه‌ است را رد می‌کند».

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که مقامات آمریکا هنوز ارتباطی بین این حمله و اسلام افراطی در این مرحله از تحقیقات خود به دست نیاوردند.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به وقوع حوادث مرتبط با شلیک گلوله منجر می‌شود که در آن تعدادی انسان بی‌گناه جان خود را از دست می‌دهند اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که حتی کنگره آمریکا نیز حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در این کشور نیست.

به دنبال وقوع این حادثه، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا ضمن ابراز تأسف، خشم خود را از قوانین مربوط به مالکیت سلاح ابراز کرد و گفت: «مسئله‌ای که می‌دانیم این است که ما الگویی از تیراندازی برای مردم در این کشور داریم، چیزی‌که در هیچ‌کجای دیگر دنیا شبیه آن پیدا نمی‌شود».

گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که این حمله یکی از مرگبار‌ترین حملات تیراندازی از سال 2012 تاکنون بوده است و در آن سال یک جوان آمریکایی با سلاح گرم به یک مدرسه در «کنتیکت» حمله کرد و 26 نفر را کشت.