نظامیان ترکیه نیروی اشغالگر در عراق شمرده می‌شوند

به گزارش افکارخبر، جنبش «النجباء» یکی از گروه‌های مقاومت مردمی عراق به شدت دخالت ترکیه در امور داخلی عراق و ورود نظامیان این کشور به مناطقی در شمال عراق را محکوم کرد.

در این راستا جنبش النجباء تاکید کرد که با هر نیروی نظامی زمینی که وارد عراق شود، تحت عنوان نیروی اشغالگر مقابله خواهد کرد و بالطبع طرف‌های حامی این دخالت را طرفی خائن به شمار خواهد آورد.

«هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی این گروه که با خبرنگار فارس در بغداد گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: با هر نیروی نظامی زمینی که وارد عراق شود، به عنوان نیروی اشغالگری برخورد خواهیم کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق را زیر پا گذاشته است.

الموسوی افزود: هر طرف سیاسی که از حضور نظامی ترکیه در عراق استقبال کند، باید قانون خیانت به وطن درباره آن اعمال شود، چون به مزدوری علیه وطن تبدیل شده است.

سخنگوی رسمی جنبش النجباء گفت: بغداد و جامعه بین‌المللی باید با ترکیه نه تنها به عنوان کشوری حامی تروریسم، بلکه کشوری تروریستی تعامل کند و مردم ترکیه باید چنین دولتی را سرنگون کنند و موازنه‌های خود در منطقه را بر مبنای احترام به کشورهای همجوار بنا کند.

الموسوی تاکید کرد که دولت ترکیه تمام امکانات نظامی و مالی و رسانه‌ای خود را برای از بین بردن وحدت و یکپارچگی عراق و برافروختن آتش جنگ طایفه‌ای بین گروه‌ها و طوایف مختلف عراق سرمایه‌گذاری کرده است.

از سوی دیگر «خالد الاسدی» عضو کمیته روابط خارجی پارلمان عراق نیز تاکید کرد که ورود نظامیان ترکیه به شمال عراق تجاوز به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق است.

الاسدی افزود: تجاوز و تعدی ترکیه به خاک عراق اقدامی خطرناک و تعدی به تمامیت ارضی و نقض قوانین بین‌المللی است.

انتهای پیام/