مهم ترین منبع درآمدی داعش چیست؟

به گزارش افکارخبر، این پژوهشکده آمریکایی تصریح کرد که 43 درصد از درآمد داعش از فروش نفت حاصل می شود و 50 درصد هم از اخذ مالیاتها و مصادره اراضی تامین می گردد.

لودوویکو کارلینو تحلیلگر ارشد در پژوهشکده آمریکایی "IHS" گفت: مهمترین منابع درآمد داعش از طریق وضع مالیاتها بر فعالیتهای اقتصادی و خدمات اساسی از قبیل برق و شبکه های تلفن همراه و خدمات دسترسی به اینترنت و صنعت و کشاورزی تامین می شود.

رسانه های امریکا تاکید کردند؛ پس از آنکه نیروهای عراقی و سوری مساحت های گسترده ای از مناطق اشغالی داعش را بازپس گرفتند، گروه داعش بخش بزرگی از منابع درآمد خود را از دست داده است

به گفته رسانه ها، اقدام این گروه تروریستی در افزایش میزان مالیاتهای وضع شده بر ساکنان مناطق تحت کنترل خود و کاهش دستمزد عناصرش، نشانگر شرایط مالی دشوار داعش است و قاچاق نفت از ترکیه نیز دومین منبع اصلی درآمد این گروه تروریستی است.

با توجه به همجواری مناطق نفتخیز سوریه و عراق با مزر ترکیه، عملاً دولت آنکارا تنها شریک و همکار داعش در قاچاق نفت است و وزارت دفاع روسیه اخیرا تصاویری ماهواره ای از کامیون های حامل نفت سوریه منتشر کرد که در منطقه الریحانیه، بدون هیچ مانعی از مرز ترکیه عبور می کنند.