اتهام پولشویی علیه پسر اردوغان در ایتالیا

گروه بین الملل،بر اساس این گزارشها، یک شاکی خصوصی از دادستان شهر بولونیا در ایتالیا خواسته است با تشکیل پرونده‌ علیه «بلال اردوغان» درباره انتقال مبلغ قابل توجهی پول به دست او تحقیق کند.

به گزارش افکارخبر،این گزارشها حاکی است، بلال این مبلغ را از ترکیه به ایتالیا منتقل کرده است.

این درحالی است که بلال پیش از این نیز به داشتن ارتباط و تجارت با گروه تروریستی داعش متهم شده است.

پیش از این اعلام شده بود پسر اردوغان و خانواده‌اش برای زندگی به شهر بولونیا نقل مکان کرده‌اند، اما اندکی بعد گفته شد وی برای ادامه تحصیل به ایتالیا رفته است.

 چند روز گذشته نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد مدارکی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه خریدار اصلی نفت داعش است و اردوغان و خانواده‌اش با این گروه تروریستی تجارت می‌کنند.

یک روزنامه آلمانی نیز به تازگی نوشته است که دستهای بلال به قاچاق نفت سرقت شده توسط داعش آلوده است.

به نوشته روزنامه «هندلز بلات»، به رغم  تلاشهای بلال برای ارائه چهره‌‌ای مثبت از خود، گذشته او سرشار از لکه‌های سیاهی است که درستی اتهامات روسیه علیه او درخصوص همکاری با داعش در قاچاق نفت را ثابت می‌کند.

این روزنامه آلمانی همچنین به مشکوک شدن دادستانی کل ترکیه به بلال در سال 2013 به خاطر دست داشتن در پول‌شویی و همکاری او با پدرش در این جرم اشاره کرد.

این روزنامه آلمانی تاکید کرد که دادستانی ترکیه مدارکی را در این زمینه جمع‌آوری کرده بود که شامل عکسها و مکالمات ضبط شده تلفنی اردوغان با پسرش می‌شد، و اردوغان در این مکالمات از بلال خواسته بود « از همه پولهای موجود در خانه خلاص شود».

آنکارا به این اتهامات واکنش شدیدی نشان داده و هر گونه ارتباط با گروه تروریستی داعش را رد کرده است.

رئیس جمهور ترکیه چندی پیش در پاسخ به سخنان مقام‌های روسیه اعلام کرد چنانچه اتهام تجارت نفت آنکارا با داعش ثابت شود، از سمت خود استعفا می‌دهد.

رسانه‌های ترکیه نیز بارها این سوال را مطرح کرده‌اند که کشتی‌های وابسته به بلال اردوغان نزدیک آبهای سوریه چه می‌کنند؟