قمار پوتین و اوباما درسوریه برای کدام پرهزینه خواهد بود؟

به گزارش افکارخبر؛ واشینگتن پست در گزارشی نوشت: آمریکا و روسیه با افزایش اقدامات نظامی خود در سوریه، هر چه بیشتر در باتلاق فرو می روند. اما با وجود وقوع تیر اندازی وحشتناک در "سن برناردینو" کالیفرنیا، شرایط برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دشوار تر از باراک اوباما، همتای آمریکایی وی است. به ادعای واشینگتن پست، این قمار برای پوتین – که نیروهای زمینی بیشتری به سوریه اعزام کرده است – پرهزینه تر خواهد بود.

 

 

ولادیمیر پوتین هفته گذشته اعلام کرد: تروریستهای داعش در سوریه تهدیدی جدی برای مسکو محسوب می شوند؛ زیرا بسیاری از آنها شهروندان روسیه یا اهل جمهوری های شوروی سابق هستند. 

 

وی همچنین دو ماه پیش اعلام کرد تعداد افرادی که از روسیه و جمهوری های شوروی سابق برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به سوریه سفر کرده اند، 5000 تا 7000 نفر است. پوتین همچنین در کنفرانسی با "فرانسوا اولاند،" رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: هدف از انجام اقدامات نظامی در سوریه این است که از ورود تروریستها به خاک روسیه جلوگیری شود؛ زیرا این افراد ممکن است در خاک روسیه عملیات تروریستی انجام دهند. نیروهای ما برای حفظ امنیت شهروندان روس در سوریه می جنگند.

 

به نوشته واشینگتن پست، گروه تروریستی داعش نیز برای انتقام از روسیه و حملات مرگبارش در سوریه، تعدادی فیلم تهدیدآمیز منتشر کرد. این گروه تروریستی حتی مسئولیت بمبگذاری در هواپیمای ساقط شده روسیه را نیز بر عهده گرفت.

 

واشینگتن پست در ادامه نوشت: آمریکا و روسیه منافع مشترکی برای نابودی گروه تروریستی داعش دارند. این دو کشور در واکنش به حملات تروریستی اخیر گروه داعش، تعداد نیروهای اعزام شده خود به سوریه را افزایش داده اند. این در حالیست که با گذشت سه سال، گروه تروریستی داعش از خاک سوریه و عراق خارج نشده است. "باراک اوباما،"رئیس جمهور آمریکا یکشنبه اعلام کرد: "استراتژی امروز ما، یعنی انجام حملات هوایی و استفاده از نیروهای ویژه، برای دستیابی به پیروزیِ پایدار تر است." اما پرسش اینجاست که آیا روسیه و آمریکا می توانند به این جنگ پرهزینه در خاک سوریه و عراق پایان دهند؟