هشدارهای امنیتی وزارت خارجه ترکیه برای سفر به عراق

به گزارش افکارخبر، وزارت خارجه ترکیه دستورهای امنیتی را پیرامون سفر اتباع خود به عراق صادر کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» وزارت خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) هشدار های مسافرتی را برای اتباع خود که عازم عراق هستند صادر کرد البته سفر به استان‌های اربیل، سلیمانیه و دهوک مشمول هشدارهای امنیتی نمی‌شوند.

در بخشی از این هشدار امنیتی توصیه شده است که از مسافرت‌های غیر ضروری به عراق خودداری شود. همچنین تقاضا شده اتباع ترکیه‌ای که اینک در عراق هستند حتی‌الامکان این کشور را در ترک کنند.

هشدار امنیتی وزارت خارجه ترکیه به دنبال افزایش تهدید از سوی گروه‌های مختلف شبه نظامی صادر شده است.

به دنبال نفوذ نیروهای ترکیه به شمال عراق روابط بین دو کشور در چند روز گذشته رو به تیرگی گراییده است  و دو طرف سعی در محکوم کردن یکدیگر هستند.

در همین رابطه و در آخرین فعل و انفعال صورت گرفته «احمد داود اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد که روسیه به دنبال پاکسازی نژادی در استان لاذقیه در شمال سوریه است.

وی همچنین ابراز داشت که حملات روسیه به مسیر امدادرسانی مخالفان میانه‌روی اسد بر روی نیروهای داعش تاثیر مثبت دارد.

احمد داود اوغلو افزود: «نیروهای ارتش ترکیه درپی افزایش تهدیدات داعش علیه مستشاران نظامی ما در نزدیک موصل به این منطقه عزیمت کردند.»

عزیمت تعدادی از نیروهای ارتش ترکیه به محلی در نزدیکی شهر موصل در منطقه کردستان عراق، اعتراض شدید دولت مرکزی عراق را درپی داشته است.

ترکیه پس از هشدارهای دولت عراق، اعزام نیروهای بیشتر به شمال عراق را متوقف کرد اما از خارج ساختن نیروهای موجود خودداری ورزید.

مجلس عراق به نخست‌وزیر این کشور اختیار تام داده تا با ورود نیروهای ترکیه به داخل این کشور برخورد کند.