روشهای مخوف داعش برای عضو گیری

گروه بین الملل،از رفتن آنها همه تعجب می کنند، به کودکان خردسال، خانواده و اموال خود پشت پا می زنند، گویی مانند افراد مسخ شده در خواب راه می روند وهیچ توجیهی منطقی و استدلالی برای تصمیم خود ندارند، اینها ویژگی های تمام افرادی است که جذب داعش شده اند.

به گزارش افکارخبر،اکثر خانواده های این افراد برای اینکه مانع از جذب عزیزان خود به داعش شوند، به هر ترفندی از جمله زندانی و شکنجه کردن تا به قل و زنجیر کشیدن آنها متوسل می شوند. ولی هیچ یک از این ترفند ها موثر واقع نمی شود چرا که آنها مسخ شده اند.

چندی پیش یک زن جوان استرالیایی دو فرزند خردسال خود را در شهر سیدنی به دایه سپرد و برای پیوستن به داعش راهی سوریه شد.

خانواده و همسر یاسمینه میلووانوف 26 ساله، از چنین حادثه ای به شدت شوکه شدند چرا که بر این باورند چنین تصمیمی فاقد منطق و استدلال است.

پیش از این نیز زنی به نام حیات بومدین در حمله مسلحانه به ساختمان مجله شارلی ابدو فرانسه و گروگان گیری در فروشگاه یهودیان حومه پاریس دست داشت.

حسناء آیت بولحسن نیز یکی از عوامل حملات اخیر پاریس با 130 کشته بود.

چندی پیش یک زن 22 ساله انگلیسی به نام خدیجه دارِه که فریب داعش را خورده است، به رسانه های این کشور گفت: می خواهم اولین زن انگلیسی باشم که یک تروریست آمریکایی یا انگلیسی را می کُشد .

به گفته خانواده داره، وی در شهر لِویسهام در جنوب شرق لندن و در خانواده ای غیرمسلمان زندگی می کرد، و در زندگی اش به چیزی بجز پوشیدن شلوار لی و کفش پاشنه بلند و گشتن با دوستانش در خیابانهای لندن فکر نمی کرد.

دختران و زنان انگلیسی بسیاری از جمله زنی معروف به مهاجر سوریه  به داعش پیوسته اند و برخی از آنها تصاویری از خود در حال حمل اسلحه یا سرهای بریده انداخته اند که انتشار این تصاویر جار و جنجال زیادی درباره علل پیوستن دختران و زنان انگلیسی به این گروه تکفیری و تروریستی به راه انداخته است.

اینها تنها نمونه ای از استفاده گسترده داعش از زنان برای اجرای حملات تروریستی است .

گزارشهای خبری نشان می دهد گروه ترورسیتی داعش با ترفندهای مختلف از طریق پایگاه‌های اجتماعی و یا با واسطه‌هایی اقدام به شست‌وشوی مغزی زنان و جوانان اروپایی می کنند و آنها را به استخدام خود در می آورد.

چگونه داعش توانسته است که از این همه کشور، عضو جذب کند؟ چرا چنین افرادی زندگی آسوده خود را در اروپا و آمریکا رها می‌کنند و به سوریه و عراق می‌آیند تا در یک شرایط سخت بجنگند و انسانهای دیگر را ذبح کنند؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت بدون شک داعش تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی، به انواعی از مواد مخدر و قرصهای روانگردان دست یافته که استفاده از آنها سبب ایجاد بی ارادگی در میان مصرف کنندگان می شود.

به نظر می رسد سرویس جاسوسی سیا تهیه این مواد مخدر صنعتی جدید را به داعش آموخته باشد تا این گروه تروریستی بتواند با بهره گیری از آنها عناصر خود را به هرکاری وا دارد.

گزارشهای خبری حاکی است مصرف مواد مخدر و قرص‌های روان‌گردان میان تروریست‌های داعش بسیار فراگیر شده است. مقامات عالی رتبه داعش با علم به تاثیرات این مواد، برای نیل به اهداف شوم خود، آنها را در اختیار عناصر خود قرار می دهند. این مواد کارایی‌های متفاوتی برای اعضای داعش دارد.

به عنوان مثال به آن دسته تروریست‌هایی که مامور می شوند عملیات انتحاری انجام دهند و برخی از اعدامی‌هایی که قرار است از مراسم اعدام انها فیلمبرداری شود، قرص‌های روان‌گردان داده می‌شود. دیگر نیروهای داعش نیز معمولا برای اینکه بتوانند ساعت‌های متوالی بیدار بمانند، انواع مواد مخدر و قرص‌های صنعتی مصرف می‌کنند.

بنابراعلام گزارشهای خبری، یکی از شایع ترین این قرصها، قرص کپتاگون است. این قرص حاوی ماده مخدری به نام فن اتیلین است که گفته شده، مصرف آن در میان عناصر تکفیری داعش به اپیدمی تبدیل شده است. مصرف آنها توسط فرد برای ساعت‌ها باعث بی‌خوابی و افزایش هوشیاری و انرژی و کاهش رخوت و بی‌حالی می‌شود.

به عنوان مثال می توان به فیلم فجیعی از زنده سوزاندن معاذ الکساسبه، خلبان اردنی اشاره کرد.

این فیلم مردی را در یک قفس که شعله‌های آتش آن را پوشانده بود، نشان می‌دهد. در این فیلم خلبان اردنی بدون هیچ واکنشی ایستاده بود و در میان شعله های آتش می سوزد.

حال سوال اینجاست که چگونه ممکن است انسانی عادی در میان شعله های اتش بسوزد و هیچ واکنشی از خود نشان ندهد؟

هنگام سوزاندن الکساسبه به نظر می رسید که وی مسخ شده و فاقد هوشیاری است و اصلا نمی داند که چه بلایی قرار است بر سرش بیاید. او در این فیلم بدون ترس به استقبال مرگ رفت، اما در هر صورت او انسان است و اگر هوشیار بود، واکنش نشان می داد.

پس از انتشار این فیلم زجرآور، ناظران بین المللی پس از بررسی حالت های الکساسبه قبل از سوزانده شدن و مقاومت نکردن در برابر آتش و حتی دیر فریاد کشیدن، به این نتیجه رسیدند که به خلبان اردنی، مخدر قوی تزریق شده بود.

چندی پس از قتل فجیع این خلبان اردنی، عناصر وابسته به داعش لب به سخن گشودند و با افتخار فاش کردند که پیش از سوزاندن خلبان اردنی، مقادیر زیادی مخدر به او تزریق شد تا اطمینان حاصل شود که وی از درک آن چه در اطرافش می گذرد، عاجز است و توانایی فکر کردن یا انجام دادن هر حرکت یا عملی که تصویربرداری را به هم بزند، نداشته باشد!

سوال دیگر این است که چگونه گروه داعش توانسته در سال‌های اخیر نیروهای زیادی را از ده‌ها ملیت مختلف جذب کند، نیروهایی که از پنج قاره دنیا خودشان را به عراق و سوریه رساندند تا به عضویت گروه داعش درآیند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت بدون شک داعش به لطف حمایت های بی دریغ آمریکا و شماری از کشورهای غربی، از یک شبکه بسیار منسجم و قوی برخوردار است که به آسانی میتواند افراد فریب خورده را از مرز کشورهای مختلف عبور دهد و به عراق و سوریه برساند.