کامرون کوتاه می‌آید

به گزارش افکارخبر، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان که پیش از این طرحی 4 نکته‌ای برای اصلاح قواعد رابطه این کشور با اتحادیه اروپا ارائه کرده بود، در آستانه تغییر خواسته‌ها برای جلب رضایت دیگر کشورهای عضو است.

به نوشته اسکای‌نیوز، در آستانه دیدار سران 28 کشور عضو اتحادیه اروپا، کامرون آماده سازش با این اتحادیه شد. این هفته و زمانی که نخست وزیر انگلستان به دیدار دیگر سران اروپایی می‌رود، کامرون بر مساله مهاجران به عنوان دغدغه اصلی انگلیس تاکید و خواهد گفت البته یافتن راه‌حلی مورد قبول همه، در اولویت است.

موضوعاتی که کامرون و وزرایش به اتحادیه اروپا پیشنهاد کردند شامل این موارد بود: معافیت انگلیس از اصول اساسی اتحادیه اروپا، بازیابی ارزش و جایگاه واحد پول «پوند» برای حفظ آن، تعیین خطوط قرمز برای بازیابی قدرت انگلیس در مقابل دستورات اتحادیه اروپا و تعریف ساختار تازه برای 28 کشور عضو اتحادیه شامل محافظت از لندن.

کامرون طرحی را مطرح کرد که طی آن، مهاجران اروپایی تا 4 سال بعد از اشتغال در انگلیس قادر نخواهند بود از مزایای مالیاتی و مسکن در این کشور بهره‌مند شوند. نخست وزیر انگلستان این تغییرات را به عنوان تغییراتی ضروری و اساسی برای تحدید مهاجرپذیری و هم‌چنین در راستای مساله باقی ماندن انگلیس در میان 28 کشور اتحادیه اروپا یا ترک این اتحادیه مطرح کرده بود.

تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با این طرح کامرون را مخالفت کرده  و بویژه با تحدید مهاجرت‌ها از دیگر کشورهای عضو اتحادیه به انگلستان و همچنین کاهش مزایای این مهاجران در این کشور، مخالفت کردند.

سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پنج شنبه شب آینده در بروکسل دیدار خواهند کرد که در ضیافت شامی، کامرون اعلام خواهد کرد راه‌حل‌های دیگر را هم پذیراست.

وی درصدد است برای کنترل بر مهاجرت‌ها داخل اتحادیه اروپا راه‌حلی پیشنهاد کند که ضمن تحدید این مهاجرت‌ها، مورد پذیرش کشورهای عضو اتحادیه نیز باشد.

پیش از این مقامات انگلیس همواره تصریح کرده بودند، در صورت عدم پذیرش این طرح از سوی دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انگلستان همه پرسی جدایی از  این اتحادیه را برگزار خواهد کرد.