به گزارش افکارخبر،خانم "حنان فتلاوی" خاطرنشان کرد که بارزانی به "نیروهای اشغالگر" ترکیه برای ورود به عراق کمک کرده است.

نماینده مجلس عراق در بیانیه مطبوعاتی که در سومریه نیوز منتشر شد، تصریح کرد که در جریان حضور وزیر خارجه عراق در پارلمان روشن شد که نیروهای ترکیه از طریق منطقه کردستان و با اطلاع دولت محلی وارد عراق شده اند. وی خاطرنشان کرد که یکی از اعضای هیئت ترکیه که از عراق دیدن کرده است -به طور مشخص شخص فریدون، قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه- به این امر اعتراف کرده است.

فتلاوی افزود: به گفته فریدون قرار بود سه کاروان (از نظامیان ترکیه) وارد بعشیقه عراق شوند؛ کاروان اول از طریق منطقه کردستان وارد بعشیقه شد و کاروان دوم پس از صدور بیانیه وزارت خارجه عراق، به دستور مقامات ترکیه درمنطقه کردستان ماند... بنابراین فقط یک کاروان از مجموع سه کاروان با موافقت و تأیید مسعود بارزانی وارد منطقه مزبور شده و استقرار یافته است.

فتلاوی این سؤال را مطرح کرد که آیا دولت محلی کرستان محاکمه خواهد شد و آیا مسعود بارزانی به خاطر همدستی با ترکها و تسهیل نقض حاکمیت عراق، محاکمه می شود؟

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت عراق بخواهد حاکمیت کشور را حفظ کند باید این کار را با محاکمه بارزانی به جرم خیانت بزرگ و همکاری با اشغالگران برای ورود آنها به خاک عراق شروع کند.

"حیدر العبادی" نخست وزیر عراق  پنجشبه گذشته به هیئت ترکیه ای که وارد بغداد شده بود، ابلاغ کرد که تنها راه حل بحران بین دو کشور، خروج نیروهای این کشور از خاک عراق است. این در حالی است که این هیئت بر پایبندی کشورش به احترام به حاکمیت عراق و یکپاچگی خاک آن تاکید کرد.

پارلمان عراق نیزدر چهل و چهارمین جلسه خود که دیروز (یک شنبه) تشکیل شد، با دعوت از ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه این کشور، موضوع مداخله ترکیه در عراق بررسی کرد. جعفری پس از پایان این جلسه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل شکایت عراق از ترکیه را در دستور کار قرار داده است. وی خاطرنشان کرد که دولت عراق در برخورد با ترکیه از گزینه های سیاسی نیز استفاده خواهد کرد.