سیلی عربستان به مزدوران خود در سوئیس!

عربستان سعودی اعلام کرد که به تعهدات هیئت نمایندگی منصورهادی رئیس جمهوری فراری در مذاکرات سوئیس پایبند نیست و در واقع  این مخالفت آن سیلی بر صورت او و اعضای هیئت او بود.

منابع آگاه از شرایط  حاکم بر مذاکرات یمنی ها با هیئت وابسته به ریاض در سوئیس گزارش دادند که عربستان با پایبندی به توافق هیئت عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور فراری با گروه های یمنی مخالفت کرده است که این کار آن در واقع سیلی بر صورت منصور هادی و نمایندگان هیئت اوست. 

به این ترتیب به علت مخالفت عربستان با پایبند بودن به تعهدات هیئت وابسته به ریاض، این هیئت از مذاکرات خارج شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، این موضع عربستان سعودی سبب دشواری شدید برای هیئت منصور هادی در برابر هیئت سازمان ملل متحد شد و ضعف و ناتوانی آنها را و اینکه تصمیم گیرنده نیستند نشان داد.

در پی مخالفت عربستان، اعضای هیئت وابسته به ریاض دچار اختلاف شدند، به گونه ای که برخی از آنها اعتراف کردند که خود آنها از سوی عربستان سعودی هدف قرار دارند و در واقع مهره هایی به دست عربستان سعودی برای سرپوش نهادن به تجاوزگری آن علیه یمن هستند.

هیأت سیاسی یمن و حامیان ریاض طی پنج روز گذشته در" بی‌یِن" سوئیس درباره بحران یمن به مذاکره نشستند و هیأت ریاض بارها از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد.

مقام های سعودی از ابتدای مذاکرات به گونه ای عمل کردند تا ضمن به شکست کشاندن مذاکرات، انصارالله یمن را مقصر آن جلوه دهند.

نشست پنج روزه یمن امروز (یکشنبه) به پایان می رسد و هنوز مشخص نیست که آیا توافقی درباره تمامی آنچه که در دستورکار نشست بوده صورت می گیرد یا اینکه مذاکرات باز هم برای سومین بار تمدید می‌شود.