شلیک موشک به فرودگاه جیزان عربستان

شبکه تلویزیونی المسیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک فروند موشک بالستیک قاهره ۱ را به طرف فرودگاه جیزان در عربستان سعودی شلیک کرد. 

 

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر منتشر نشده است.

 

از سوی دیگر، وزارت گردشگری یمن اعلام کرد حملات هوایی ائتلاف متجاوز عربستان سعودی به یمن و درگیریهای داخلی در این کشور، خسارت ۱۲میلیارد دلاری به بخش گردشگری یمن تحمیل کرده است. 
 
در سمیناری، که وزارت گردشگری یمن و شورای ترویج گردشگری این کشور در صنعا برگزار کردند، اعلام شد که در حملات به مناطق مختلف یمن از سوی ائتلاف سعودی، دستکم ۳۶۰ مکان تاریخی و باستانی در این کشورهدف قرار گرفته و منهدم شده و خسارت‌های وارده به بخش گردشگری یمن به ۱۲ میلیارد دلار بالغ شده است. 

 

 «مطهر تقی،» قائم مقام وزارت گردشگری یمن، در این سمینار درباره حجم خسارت‌های وارده به بخش گردشگری یمن تا اوت ۲۰۱۵ میلادی گفت، که خسارت‌های وارده به آثار تاریخی و مناطق گردشگری یمن بر اثر تجاوز نظامی و حملات هوایی به ۱۲ میلیارد دلار بالغ شده است.

 

شرکت کنندگان در  این سمینار اعلام کردند تخریب عمدی آثار تاریخی و میراث فرهنگی یمن از سوی تجاوزکاران سعودی و همپیمانانش، جنایت جنگی است. 

 

کار‌شناسان و شرکت کنندگان در این سمینار همچنین خواستار حمایت سازمان ملل، نیروهای صلح‌بان این سازمان و سازمان‌های مدافع حقوق بشر از آثار تاریخی یمن و بخش گردشگری این کشور و پایان دادن به کشتار مردم یمن شدند. 

 

آن‌ها همچنین خواهان تهیه نقشه اماکن و آثار تاریخی ویران شده یمن به دست متجاوزان سعودی و همپیمانان این کشور و تسلیم آن به یونسکو شدند.