خبرگزاری رسمی لبنان با انتشار بیانیه‌ای از فرماندهی ارتش این کشور نوشت که در ساعت 15 و 23 دقیقه عصر دیروز یک قایق جنگی وابسته به دشمن صهیونیستی اقدام به نقض حریم آبی لبنان در برابر منطقه الناقوره کرده است.

این قایق به فاصله 220 متر و به مدت 4 دقیقه در عمق حریم آبی لبنان نفوذ کرد. نیروهای ارتش لبنان موضوع تجاوز قایق مذکور را ضمن هماهنگی با نیروهای موقت سازمان ملل متحد در لبنان پیگیری می‌کنند.

فرمانده ارتش همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که یک فروند هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی در ساعت 6 و 10 دقیقه به وقت محلی اقدام به نقض حریم هوایی لبنان از فراز منطقه الناقوره کرده و به گشت‌زنی در مناطق بیروت و حومه آن پرداخته است. این هواپیما حدود 12 ساعت بعد و ساعت 17 و 30 دقیقه از منطقه علما الشعب حریم هوایی لبنان را ترک کرد.

در پی ترور سمیر قنطار سردار اسرای لبنانی از سوی رژیم صهیونیستی و بروز برخی تنش‌های مرزی در شمال سرزمین‌های اشغالی، حجم تجاوز جنگنده‌ها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بر ضد لبنان افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که دکل‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی مستقر در مرزها و همچنین گشت زنی های نیروهای ارتش در نوار مرزی نیز فعالیت‌های خود را تشدید کردند.