سکوت بان‌کی‌مون در قبال حمله صهیونیست ها به دمشق و لبنان

به دنبال درخواست «دانی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل از دبیرکل این نهاد برای محکوم کردن پرتاب راکت به جنوب اراضی اشغالی، «بان کی‌ مون» این موضوع را محکوم کرد اما اشاره‌ای به حمله این رژیم به جنوب لبنان و دمشق نکرد.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص‌ شوع»، بان‌کی‌مون بدون هیچ گونه اشاره‌ای به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق و همین‌طور جنوب لبنان، پرتاب راکت به سمت اراضی اشغالی را نقض قطعنامه 1701 دانست که باعث پایان جنگ دوم لبنان شد.

وی صرفا با اشاره به اقدام اسرائیل در پرتاب راکت به سمت جنوب لبنان گفت، نیروهای یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل) با همکاری نیروهای مسلح لبنان و نظامیان رژیم صهیونیستی در حال بررسی موضوع هستند.

بان کی مون نقض قطعنامه 1701 را محکوم کرد و از همه طرف‌ها خواست خویشتن‌داری کنند و برای جلوگیری از بیشتر شدن تنش، با نیروهای یونیفل همکاری کنند.

وی با بیان اینکه همه طرف‌ها باید به این قطعنامه عمل کنند و به آن احترام گذارند، اظهار داشت: «سازمان ملل متحد متعهد است با همه طرف‌ها همکاری کند تا اطمینان یابد آرامش در جنوب لبنان حفظ خواهد شد».

یکشنبه شب رژیم صهیونیستی به بهانه پرتاب شدن راکت به سمت جنوب اراضی اشغالی، جنوب لبنان را هدف قرار داد. این درگیری بعد از شهادت «سمیر قنطار» یکی از فرماندهان ارشد مقاومت در دمشق شروع شد که گفته شده در اثر حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دمشق رخ داده است. اما جالب اینجاست که دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ خود هیچ اشاره‌ای به دو حمله اسرائیل به دمشق و جنوب لبنان نکرده است.