«دانی دانون» از «بان کی مون» خواست پرتاب موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی را محکوم کند.

به گزارش پایگاه خبری «عاروتص شوع»، دانی دانون بدون اشاره به حمله توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به داخل اراضی لبنان، گفت: «پرتاب این راکت‌ها از جنوب لبنان نقض آشکار قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل است ... از شما می‌خواهم فورا نقض این قطعنامه را محکوم کنید و پیش از اینکه تنش بالا بگیرد، اقدام لبنان را محکوم کنید».

 یک مقام امنیتی لبنانی که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد: « نیروهای ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه پایگاه هایی را در داخل اراضی لبنان هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند».

منابع رسانه‎ای رژیم صهیونیستی مدعی شدند که گروه‎های مقاومت یک موشک به منطقه‌ای خالی از سکنه در شمال فلسطینی اشغالی شلیک کردند.

در رابطه با همین موضوع بود که نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل گفت: «اسرائیل نقض حاکمیت خود را نمی‌پذیرد و برای دفاع از شهروندان خود هر اقدامی که لازم باشد را انجام می‌دهد».

دانی دانون در بخش دیگری از نامه خود به دبیرکل سازمان ملل، تاسیسات نظامی حزب‌الله در جنوب لبنان را عامل بی‌ثباتی برای منطقه و نقض قطعنامه 1701 شورای امنیت دانست و مدعی شد: «هر روز، مدارک جدیدی به دست می‌آید که حزب‌الله از جنوب لبنان به عنوان اردوگاه نظامی خود استفاده می‌کند و زیرساخت‌های نظامی خود را در مناطق غیرنظامی بنا می‌کند. حزب‌الله با نقض قانون بین‌المللی، صدها راکت و موشک در قلب شهرهای جنوبی لبنان مستقر کرده است».