با آن که انقلاب بحرین در آستانه پنجمین سال خود قرار دارد اما شعله آن هنوز پرفروغ است، و ملت بحرین در برابر سرکوب و فشار سر خم نکرده و حاضر نیست از خواسته های خود بگذرد.
حکومت نیز در برابر اصرار ملت برای دنبال کردن خواسته هایشان و مسالمت آمیز نگه داشتن جنبش، به سرکوب و ارعاب ادامه می دهد.


مقامات امنیتی 5 تن از اعضای بارز انقلابیون را بدون ذکر دلیل فراخوانده اند. این 5 تن، خلیل مرزوق، جمیل کاظم، میثم سلمان، محمد الغریفی و رضی الموسوی هستند.


دادگاه جنایی بحرین به تازگی بر اساس اتهامات ساختگی، یک شهروند را به اعدام و 22 نفر دیگر را به زندان ابد و سلب تابعیت محکوم کرد. دو تن دیگر نیز 200 هزار دینار بحرین جریمه شدند.
پیش تر 29 نفر با اتهام ادعایی تلاش برای قتل نیروهای پلیس به تحمل زندان از 5 سال تا حبس ابد محکوم شده بودند و تابعیت دو تن از آنان سلب شد.


باشگاه حقوق بشر بحرین گفت، مقامات از قانون تروریسم برای سخت تر کردن مجازات ها استفاده می کنند، و چون تحقیقات بی طرفانه نیست نمی توان به گزارش های رسمی اعتماد کرد زیرا اعتراف ها تحت شکنجه گرفته می شوند.


این نهاد حقوقی با اشاره به این که گزارشگر ویژه شکنجه در سازمان ملل متحد همچنان از ورود به کشور بحرین منع می شود؛ از دخالت سیاست در دستگاه قضایی انتقاد کرد و لغو تمامی احکام زندانیان سیاسی و پایبندی به معیارهای بین المللی محاکمه را خواستار شد.