«قاهر 1» بلای جان سعودی‌ها

«علی الحوثی»، از فرماندهان میدانی وابسته به نیروهای یمنی  در صنعا تصریح کرد: یگان موشکی ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی این کشور یک انبار ذخایر استراتژیک عربستان در شهر «ابها» را با موشک بالستیک قاهر 1 هدف قرار دادند.

این فرمانده میدانی یمنی افزود: انبار ذخایر استراتژیکی که توسط نیروهای یمنی هدف گرفته شد، دربردارنده محصولات نفتی و نیازهای مهم و حیاتی برای حالت‌های فوق العاده بود که عربستان در قالب برنامه تامین نیازهای راهبردی مناطق مختلف کشور از سال 1988 میلادی به اجرا گذاشته بود.

مقر اجرای این طرح در شمال عربستان شهر ابها در نظر گرفته شده بود و ذخایر نفتی آن توسط خط لوله انتقال نفت جازان به طول 245 کیلومتر با گذر از کوه‌های عسیر تامین و پس از مدتی از آنجا به دیگر نقاط شمال عربستان منتقل می‌شد تا ذخایر جدید جایگزین ذخایر قبلی شود.

این یازدهمین موشک بالستیک شلیک شده از سوی نیروهای یمنی به سمت مواضع و پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی است و جدیدترین حمله از این دست روز چهارشنبه گذشته صورت گرفت که طی آن نیروهای یمنی فرودگاه بین المللی شهر ابها را هدف گرفته بودند.

ادامه حملات توپخانه‌ای و موشکی علیه مواضع نظامی مرزی

در همین راستا، منابع میدانی یمنی اعلام کردند که نیروهای این کشور مواضع و پایگاه‌های نظامی عربستان سعودی در مناطق مرزی نجران و جیزان را گلوله باران کردند.

به گفته این منابع، در این حملات خمپاره‌ای و موشکی دو پایگاه نظامی الممعود و المهدف در جیزان با 10 گلوله توپ و دو پایگاه نظامی الغرف البیض و بیت المشقف با 10 موشک هدف گرفته شدند.

در نجران نیز مواضع و پایگاه‌های نظامی عربستان با 5 موشک گلوله باران شد، در حالی‌که حملات خمپاره‌ای و موشکی نیروهای یمنی علیه متجاوزان عربستانی و نیروهای هم پیمان آنها در گذرگاه مرزی الطوال – حرض در استان حجه کشته شدن شمار زیادی از این متجاوزان را درپی داشت.

مواضع نظامی عربستان در عسیر هدف توپخانه یمن

استان مرزی العسیر عربستان نیز شاهد حملات توپخانه‌ای نیروهای یمنی بود و در این راستا یک منبع میدانی یمنی توضیح داد که توپخانه ارتش و نیروهای مردمی یمن مواضع نظامی عربستان در استان مرزی العسیر را گلوله باران کردند.

در این حملات منطقه مطله و پایگاه‌های نظامی موجود در آن، واقع در نزدیکی گذرگاه مرزی علب و انبارهای تجهیزات نظامی ارتش عربستان گلوله باران شدند.