پایگاه هافینگتون پست در گزارشی اعلام کرد انگلیس تلاش دارد "سیدارتا دار،" جان داعشی جدید، ملقب به "ابو رمیثه" را که در فیلم اخیر این گروه تروریستی 5 شهروند این کشور را به قتل می رساند، از میان بردارد.

 

این پایگاه در گزارش خود نوشت: دفتر نخست وزیر انگلیس در خیابان "داونینگ" اعلام کرده است دیوید کامرون تلاش دارد فرمان ترور جان داعشی جدید را بوسیله حمله یکی از پهپادها صادر کند.
روزنامه دیلی اکسپرس روز چهارشنبه گزارش داد وزارت کشور انگلیس در خصوص ورود این متهم تروریستی به سوریه با پرسش های متعددی مواجه شده است. گزارش های مطبوعاتی اعلام کردند سیدارتا هم اکنون بر تبلیغات گروه تروریستی داعش در اینترنت نظارت دارد. وی در سال 2015 کتابی تبلیغاتی با عنوان " راهنمای خلاصه داعش" تألیف و در آن تلاش کرد در به تصویر کشیدن رفاه زندگی در مناطقی که داعش تحت کنترل خود دارد، مبالغه کند و آن را بهتر از نیویورک و لندن نشان دهد. او برای این کار کوشید انواع شکلات هایی را که در این مناطق به وفور یافت می شود را نام برد.

 

ابو رمیثه به "محمد اموازی" معروف به جان داعشی که به تازگی در پی حمله هوایی آمریکا به هلاکت رسید، تشبیه می شود. کامرون پیشتر دستور قتل تروریست های این کشور را که در سوریه حاضر هستند، صادر کرده بود.

 

در همین ارتباط، روز چهارشنبه روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس به نقل از "بوریس جانسون،" شهردار لندن اعلام کرد این کشور باید مراقب کودکی که در فیلم داعش به نمایش درآمده و از سوی پدر بزرگش شناسایی شده، باشد.

 

جانسون تصریح کرد: رفتار داعش با این کودک شامل جنایت "بد رفتاری با کودکان" می شود. این کودک که سال 2012 با مادر خود به سوریه سفر کرده بود، در پایان فیلم 11 دقیقه ای داعش به نمایش در می آید. این کودک در حالی که با دست خود اشاره می کند، می گوید: "ما کفار را اینجا خواهیم کشت."

 

جانسون در گفتگو با رادیو ال بی سی تصریح کرد: "این کودک قربانی بد رفتاری است. این کودک شهروند انگلیس است و معتقدم ما باید مراقب او باشیم."