تقریبا نیمی از بودجه 78.6 میلیارد دلاری نظامی اسرائیل برای دوره پنج‌ ساله منتهی به سال 2020، برای تقویت توانمندی‌های رزمی متصل به شبکه و مقاوم در برابر حملات سایبری هزینه خواهد شد. در عین حال قرار است تعداد نیروی انسانی و همچنین خدمات غیررزمی ارتش کاهش یابد.

به نوشته «دیفنس نیوز» این برنامه که  «گیدئون» نام دارد برای تقویت قابلیت رزمی ارتش اسرائیل در چند عرصه از جمله وجود انبارهای سلاح‌ها برای نبردهای طولانی مدت در امتداد مرز شمالی با لبنان و سوریه که دو جبهه در آن واحد می‌باشند، و حداقل یک جبهه دیگر که ممکن است غزه، کرانه باختری یا ایران باشد، در نظر گرفته شده است.

یک ژنرال ارتش رژیم اسرائیل در این زمینه درباره گمانه زنی‌های موجود از اختصاص منابع تل آویو در عرصه‌های دیگر در پی حصول توافق هسته‌ای ایران، گفت: «به یقین نمی‌خواهیم قابلیت‌های کنونی‌ را در مقابل ایران کاهش دهیم. گیدئون به ما انعطاف‌پذیری داده و موجب افزایش این قابلیت‌ها در صورت لزوم می شود.»

این ژنرال صهیونیستی همچنین از افزایش توان دفاع موشکی رژیم‌صهیونیستی با همکاری آمریکا خبر داد.

بر اساس طرح منتشر شده از سوی سخنگوی ارتش اسرائیل، طرح گیدئون برای افزایش میزان ‌آمادگی‌های سازمانی، هوایی، زمینی، دریایی و مبارزه با قابلیت‌های زیر سطحی همراه با کاستن از پرسنل کادر و وظیفه ارتش اسرائیل می‌باشد.

در این برنامه همچنین افزایش قابلیت‌های سایبری با ایجاد یگان مشترک فرماندهی سایبری در نظر گرفته شده است.