"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، برای اولین بار در دوران ریاست جمهوری خود ضمن دیدار از مسجدی در آمریکا، لفاظی‌های ضد اسلامی نامزدهای جمهوری خواه انتخابات 2016 را محکوم کرد.

 

اوباما در مسجد بالتیمور: اظهارات ضداسلامی محکوم است

 

رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در مرکز اسلامی بالتیمور در ایالت مریلند، گفت: مسیحیان باید متوجه باشند: حمله به یک دین، حمله به همه ادیان ماست.

 

اظهارات اوباما در حالی مطرح شد که پس از حملات تروریستی داعش در پاریس و سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا، نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا لفاظی‌های ضد اسلامی را گسترش داده و حتی خواستار ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا شده‌اند.

 

اوباما در مسجد بالتیمور: اظهارات ضداسلامی محکوم است

 

وی با اشاره به سخنان "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور، افزود: مکرر دیده شده است، مردم اقدامات ناگوار تروریستی را با ماهیت یک دین تلفیق می‌کنند و اخیرا این موضوع دست‌مایه استفاده سیاسی شده است که این موضوع در آمریکا جایی ندارد.

 

اوباما در مسجد بالتیمور: اظهارات ضداسلامی محکوم است

 

اوباما تصریح کرد: ما باید سیاست‌هایی را که افراد را به خاطر دین‌شان هدف قرار می‌دهند، رد کنیم. باید اطمینان حاصل کنیم که با جنایات ناشی از نفرت برخورد می شود و حقوق مدنی همه مردم آمریکا حفظ می‌شود.

 

اوباما در مسجد بالتیمور: اظهارات ضداسلامی محکوم است

 

رئیس جمهور آمریکا که به مانند مسلمانان هنگام ورود به مسجد، کفش‌های خود را در آورده بود، گفت: می‌خواهم دو کلمه را بگویم که اغلب کسی به مسلمانان آمریکا نمی‌گوید: (از شما) سپاسگذارم.

 

وی  افزود در دوران کنونی مسلمانان به دو دلیل نگران هستند و به واقع تا حدی بیمناک؛ این نگرانی از یک سوی به خاطر تهدید تروریسم است و از سوی دیگر به خاطر مورد سرزنش قرار گرفتن برای اقدامات خشونت بار عده کمی از آنان.

 

 

 

افراط گرایی در همه ادیان وجود دارد

 

اوباما تصریح کرد نباید هرگز به تروریست‌هایی که نسخه انحرافی اسلامی را ترویج می‌دهند، مشروعیت داد.

 

وی خاطر نشان کرد: اکثریت مسلمانان اسلام را به عنوان منبع صلح ترویج می‌دهند و داعش و القاعده اولین افراط گراهای تاریخ نیستند که از نام خدا سوء استفاده می‌کنند.
اوباما افزود: ما این گونه موارد را در سراسر ادیان مشاهده کرده‌ایم.

 

وی در ادامه گفت: «متاسفانه در رسانه‌های آمریکا حقیقت اسلام بازتاب داده نشده است که برای بیش از هزار سال مردم به این حقیقت پرداخته‌اند که پیام اسلام صلح طلبی است.

 

وی افزود در نتیجه تبلیغات ضد اسلامی در رسانه‌های آمریکا، تهدیدات و آزار و اذیت علیه مسلمانان افزایش یافته است، زنان محجبه مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

 

اوباما در مسجد بالتیمور: اظهارات ضداسلامی محکوم است

 

اوباما که در هفتمین سال ریاست جمهوری خود برای اولین بار در یک مسجد حضور می‌یافت، از غیرمسلمانان خواست تا از مساجد دیدن کنند و مسجد را مکانی خواند که خانواده‌ها برای عبادت و عشق ورزی به خدا و همنوعان به آنجا می‌آیند.